Alla inlägg den 10 september 2013

Av AME - 10 september 2013 21:10

och klockan har passerat 21....har satt mig vid köksbordet och håller på att rosta 2 frallor och ska ta mig ett glas kall mjölk till.


Satt tidigare och zippade på ett glas vitt vin blandat med lite krusbärscider men det blev inte många munnar tagna ur det förrän jag hällde ut det...var sugen på att hälla i mig en massa vin för att kunna koppla bort allt det som rör sig och kanske sedan kunna få sova i natt men näe, dels smakade vinet vedervärdigt och sedan finns det säkert bättre sätt att få bort sina tankar och sova än att dricka vin och liknande...jag tänker på alla de som har problem med alkohol i släkten och där vänder det sig i magen på mig. Jag vill INTE bli sån....HUA!!!


Tyvärr har jag slut på mina snarkpiller nu och har glömt beställa nytt recept så det kan hända det blir ännu en vaken  natt...men då får det väl bli som så, tids nog lär jag slockna och sova...hmmm!


I dag har det inte blivit så många knop gjorda, huvudvärken har legat och gnagt hela dagen och gör så fortfarande. Har haft en lätt hjärtklappning till och från och domnat i händerna och läpparna = haft ångestkänningar. Vet inte varför men det har blivit lite mer utav detta sista tiden...inget som direkt påverkar mig till det sämre men jag måste säga att det är rätt så jobbigt och jag hoppas att det inte blir mer och mer nu bara. Kanske läge att börja med medicin igen? Jaaa....kanske det...


Fick främmande utav min vän T på eftermiddagen vilket blev ett litet avbrott från allting...drack kaffe, surrade lite och sedan begav vi oss hem en snabb sväng till min kusin på torpet...det blev väldigt kort möte men alla möten med vänner är så välkomna.


Hemma hos min kusin var min farbor och hans fru också då vi kom dit och jag kunde få lite klarhet kring en person som är pappa och hans syskons kusin och som tydligen bor i Hassela i närheten av där hjärtat bor och nu är jag tämligen säker på att det är hon som jag trott det varit hela tiden....så nu skulle det vara "kul" att se om man hade några tremänningar därikring kanske. Frågan är hur jag ska få reda på det, men nu vet jag ju i alla fall att det är hon som bor där + att jag vet lite mer om henne...ska försöka åka till min farbror med fru en sväng i morgon så jag får skriva ner allting. De åker hem till Gnesta i övermorgon så det är nog bäst jag tar mig dit i morgon för annars kommer det dröja ända till nästa sommar innan de kommer hit till sin stuga igen....har förvisso både adress och telefonnummer till dom men jag vill nog hinna träffa dem innan de åker...


Då jag kom hem från kusin så fick jag för mig att jag skulle plocka bort dörren in till köket i från hallen och trappen...lyckades med konststycket att få den rätt över tårna och vet ni hur jävla TUNG en gammal spegelträdörr är?! JÄVLIGT TUNG kan jag intyga.....och jag hoppas ingen hörde mig för jag var inte direkt tyst om man säger så.
Återstår att se om jag blir blå om halva foten/över tårna nu eller om jag klarar mig ifrån det...har ofta hänt att jag gjort illa mig på tårna men har sällan fått blånagel eller blivit blå så jag hoppas ju undslippa det även denna gång....ömt är det dock! :( ...dörren står nu ute i kallfarstun och jag må nog invänta till dess jag har bärhjälp för att få ut den till boden.


I övrigt har eftermiddagen och kvällen varit si så där...har känt mig jätteledsen och konstig men vet inte varför. Lyssnade på musik förut och allt bara brast då jag hörde en sång...ingen sång som jag reflekterat något skärskillt över tidigare eller förknippar med något/någon men det bara brakade samman allting och tårarna sprutade!

SAKNAR mina guldkorn och jag saknar hjärtat så det gör ont just nu...


Ska äta mina rostade frallor nu och dricka mitt glas med mjölk...sedan tar jag nog och kryper ner under täcket. Hur det blir med sömn återstår ju som sagt att se....god natt!

Av AME - 10 september 2013 12:52

och klockan är snart 13.00


Natten i natt bjöd inte på mycket sömn så dagen går lite i en zombies tecken skulle man kunna säga = trögt så in i helvete! Det började redan i går kväll med att det satte igång och snurrade på en massa tankar...först massor utav bra och positiva sådana men sedan dök även sånt som är/var allt annat än positivt upp och jag gjorde kväll tidigt för att bryta detta...med kväll menar jag att jag stängde ner, släckte och kröp ner under täcket...men sömnen, ja den uteblev nästan helt och hållet och det trots att jag tog en sömntablett...sov väl kanske 45 minuter som längst och sedan var det typ 5-10 minuter åt gången resten av natten.


Vaknade till riktigt 03.40 och låg då vaken till klockan var halv 6 ungefär innan jag kunde slumra till ett par minuter men klockan 7 gav jag upp och klev upp, klädde på mig och gick ut på en rätt lång promenad och var väl ute i nästan 1½ timme...rätt skönt faktiskt och nu börjar ju så sakteliga höstens alla underbara färger ge sig till känna.

Ogillar förvisso att träden snart skall stå nakna men älskar de vackra färger som höstens palett innehåller, ogillar att det börjar bli kallt men gillar den friskhet som blir i höstluften.


Gillar nog alla årstiderna, på sitt sätt.....finns + och - med dem alla....även sommaren.


När jag kom in från morgonpromenaden så åkte perkules på och musik slogs igång...kaffe och musik är ett dagligt måste för min del. Katterna fick gå ut i kattgården och där konstaterade jag att den måste göras om till nästa vår/sommar....får ta tag i den biten då snön smält och tjälen släppt, den behöver vara större också ska jag försöka bygga in ett utav träden i den, dock med övertäckt tak över hela så de inte ska kunna klättra upp i trädet och sen hoppa ut....ska nog komma på en lösning på det hela, större ska dom få!


I dag känner jag för en dag där jag inte tänker göra någonting...hmmm, tvättmaskinen går förvisso uppe i badrummet och dammsugaren står framme och redo för en dans...men utöver det så näää, jag tänker inte göra någonting alls i dag! Tänkte ett tag åka i väg och hälsa på lite folk men im nattens uteblivna sömn så känner jag mig som sagt lite som en zombie och det ligger en lätt huvudvärk och smågnager hela tiden.


Sedan finns det sånt som rör sig inombords...som gör att jag känner mig så oerhört kluven...kollission mellan hjärtat och hjärnan! Tänk om dessa två bara kunde samsas i detta......

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards