Alla inlägg den 22 maj 2015

Av AME - 22 maj 2015 10:33

Och en vecka sedan pappa åkte in på sjukhuset...

Läget är oförändrat hos/med honom men jag tycker mig se små små tecken hos honom som brukar dyka upp då slutet närmar sig...nu till morgon noterar jag tillexempel att han börjat svullna något om sina fingrar och händer vilket brukar kunna bli när hjärtat inte arbetar på som det ska.
Tror nog att pappas hjärta arbetar på rätt bra inuti honom nu med både cancer och gulsot i kroppen och en så avmagrad kropp som han har nu.

Fick veta idag att det är fullbelagt på hospice så pappa verkar bli kvar här på sjukhuset. Drt kan ju dröja med att det ska bli någon plats ledig där men det kan också gå snabbt. Alla människor som är där befinner sig ju i livets slut och ett slut kan ju komma hastigt....men ett slut kan även bli långdraget.

Pappa har sovit lugnt genom natten och nu på morhon har han varit vaken och somnat om vart annat. Vaknar till då han hör ljud ute ifrån korridoren eller om jag hostar till.
Pappa hade lite ont till morhon och fick en morfinspruta vid 06 tiden.

Nu när ibte mamma är här på sjukhuset så har jag haft tillhång till en säng och har faktiskt fått npgon timmes sömn nu i natt. Man sover väl i och för sig inte lika djupt här som man gör hemma iom att man vaknar till vid minsta ljud och då de kommit in för att titta till pappa...men lite sömn är bättre än ingen sömn.

Chefen ringde mig från jobbet idag, känns bra att veta att de bryr sig om och tänker på en.
Blir att jag får lön från jobbet i 10 dagar nu så jag ska inte ansöka om närståendepenning föränn från den 25e...blir ju iofs som så att jag får mindre lön denna månad med lite mer nästa beroende på hur långdraget detta blir.

Blir kvar här hos min pappa. Hjärtat ska komma upp i eftermiddag så hi ska iväg och äta och fördriva lite tid tillsammans. Han tycker ju att jag inte bara ska sitta här utan vill att jag ska få annat att tänka på...
Älskar den mannen så jävla mycket.....älskar från djupet av mitt hjärta.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards