Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av AME - 10 oktober 2012 23:41

Något sitter verkligen i kläm bak i min nacke, min västra axel eller vänster skuldra för det domnar hela vägen från tinningen me mot axel, skuldror och hela vägen ut i fingrarna på vänster hand. Har flertalet ömma triggerpunkter som nästan får mig vilja kräkas och tuppa av då jag trycker på dem och så kan man ju inte ha..
Faan inte kul detta uran snarare otäckt. Rätt som det är kan det ju vara något som brister helt!!
En personlig massör vore något...som även skulle kunna tänka mig ge mig lite kärlek och omtanke och närhet, det jag saknar allra mest. En nära kropp, sked.....när jag saknar är det den närheten jag saknar.
Visst sex är ju skönt å men närheten vet jag att jag mår bra av....

Av AME - 10 oktober 2012 22:29

Klockan 13 i dag så blev huset levande igen då yngsta guldkornet kom hem med skolbussen, med följde även "lillsyrrans" tös så jag fick mig 2 riktigt goa kramar då de klivit av bussen.

Efter lite fika så var det full fart med lekandet uppe på övervåningen och jag log....huset LEVER igen !!
Så underbart med ljudet av lekande barn som skrattar, pratar, lever om och är...


"Lillsyrran" kom sedan strax efter 2 så då kaffade vi och surrade en stund och då hon begav sig hemåt så stannade hennes tös ytterligare en stund och en 3e kompis kom hit och helt plötsligt var det 3 stycken som lekte och hade sig.
Äldsta guldkornet kom hem med bussen strax före 15 tiden...så då var min lilla familj komplett, med bonus ;-)


Dagens middag blev pasta och köttfärssås och sedan har vi bara myst på hela kvällen i soffan framför teven.
Nu sussar barnen i sina sängar och strax är det väl dags för mig att försöka slå igen de blå också...innan jag gör det blir det den vanliga turen upp på övervåningen och titta till mina guld och pussa dem på sina pannor.


Mina tankar vandrade i väg till en mycket speciell person nyligen...en person jag "saknar"...en av många förvisso men så där lite extra, just nu...

Av AME - 10 oktober 2012 07:15

I går då jag lade mig så vred jag ner värmen på pannan en aning men jag lyckades nog vrida ner den för mycket eftersom det inte var en gnutta värme på elementen till morgon då jag vaknade...BURR!
Känner mig som en "tjälaknul" ända inifrån bemärgen.


DET är en nackdel med att ha blivit en "tunnis"...att jag inte har något underhudfett just som ger värme och isolerar eller vad man ska säga. Förut så frös jag nästan aldrig, nu fryser jag nästan jämt!

Även fastän det verkligen är varmt i bland...


Inte kan jag slå på någon värme ännu heller eftersom sotaren ska komma i dag någon gång mellan 9-12 så det blir till att dra på sig tjockstrumpor och tröja till dess han varit här men sedan åker värmen på igen.


En sväng till fränsta skall göras också här på förmiddagen, behöver fyllas på lite i kyl och frys nu då barnen kommer och katterna måste ha ny sand i sina lådor och det enda ställe där jag kan köpa sand är ica så jag lär blåsa dit. Deras egna kattsand är faktiskt en utav de bättre som jag har använt mig utav...i alla fall utav de billigare sorterna. Håller många dagar mellan bytena och det luktar inte apa i lådan efter någon dag som det brukar kunna göra utav andra kattsander.

23 kronor påsen, bra pris :-)


Känner mig lite småkrasslig i halsen nu till morgon men jag tänker INTE gå och bli sjuk nu så det blir att kurera hela veckan med allt vad man kan kurera med...vägrar vara sjuk till på söndag!!!
Lite mör i kroppen är jag allt också men det har ju sin orsak....går väl över det med.



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards