Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av AME - 21 oktober 2012 20:08

Har precis satt mig i soffan och på teven visas serien "solsidan"...

Är mätt och belåten i magen, det är nästan så att magen står i "fyrtioelva" hörn efter dagens middag med tillhörande efterrätt...


Har haft besök utav guldkornen och min ex svärmor (barnens farmor) och jag fixade middag som bestod utav ungsstekt lax, pressad potatis, ört sås och sallad med fetaost...mjum, mjum.


Det är liksom både roligare och trevligare att laga mat och äta då man slipper äta själv. Vanligtvis så äter jag knappt lagad mat de veckor jag är själv...men nu står som sagt magen åt alla håll och kanter.

Till efterrätt hade jag gjort smulpaj med äpple och hallon och till den vispad vaniljsås...och givetvis kaffe, så magkatarren gör sig påmind nu...men vad gör väl det?


Sitter och är rätt så nöjd nu trots att det blev både tyst, tomt och ensamt nu då barnen och deras farmor gick härifrån + att värken i rygg/nacke/axlar och bröstkorg känns av...men har intagit medikamenter och sen på onsdag kommer ju guldkornen igen, då är det "min vecka" med dom och jag + huset lever upp ordentligt igen :-)


Satt och funderade lite över den situation som uppstod här i fredags...förstår fortfarande inte riktigt min reaktion  men jag ska se det som så att detta inte var/är min förlust. Jag tror nog att personen i fråga kommer att ångra sig med tiden och se att livet blir inte annorlunda om man återvänder till något som var dåligt och fick en att må dåligt men när och om nu den dagen kommer att han beklagar sig eller vad man nu ska säga så ska jag bara stå där och säga "vad var det jag sa"...jag blev sårad, väldigt sårad. Jag kände mig utnyttjad, inte bara på ett sätt utan två sätt...invecklat!


Fick en bild med text skickad till mig utav min kusin i går och det är väl så jag ska se det kanske...

 

...och inte  bara nu gällande denna händelse utan andra händelser där jag sett mig själv som förlorare för det är inte jag som är förloraren...tids nog som sagt.


Måste ju berätta om gårdagen förresten. Var och hälsade på ett par goda vänner i Ånge som hade en "tatueringsdag" i sitt hem där de bjudit hem en tatuerare och folk fick boka in sig. De har haft ett par sådana dagar hemma hos sig tidigare men jag har inte kommit i väg på någon ännu men så i går åkte jag upp...inte för att tatuera mig utan för att kolla och fundera lite samt umgås. Nu kommer denna tjej som tatuerar upp till dom igen om några veckor och DÅ ska jag göra ännu ett konstverk på min kropp....och om nu någon tänker "men gud, hur har du råd med det"...då kan jag säga så här...

1. hon är billig.

2. Jag får detta i 40års present utav mina föräldrar...dvs de betalar den.

Motivet har jag inte helt klart för mig men det kommer innefatta mina barn....jag funderar och kanske blir det att jag själv ritar den.


Då jag skulle åka hem från dom så toksnöade och regnade det och temperaturen låg på + 1 grad....det var inte alls roligt att köra kan jag säga, speciellt inte med sommardäck. Det gick inte att ha hel lyset på för då såg man ingenting och vindrutetorkarna gick på snabbaste hastigheten. Rätt som det är tvärslutar det och då får jag världens vattenplaning som bara sög tag i bilen och jag valsade runt 1½ varv på vägen och jag tackar högre makter för att jag dels var ensam i bilen OCH att jag var ensam bil på vägen just då...detta var min första riktigt jävliga vattenplaning och det var jäkligt otäckt. All kontroll över bilen bara försvann och vägen sög tag i den...tur också att jag visste vad jag skulle göra, tro vad som hade hänt om jag inte släppt på gasen och växlat ur?


Otäckt som sagt...men nu gick det tack och lov bra!


Då jag kom hem i går kväll hade jag en liten "dip down" där tankarna snurrade runt och natten som var bjöd inte på så mycket sömn eftersom min nacke, axlar, bröstrygg och bröstkorg höll på tog kål på mig + att jag hade sånt jäkla sendrag i både tårna och vaderna. Låg vaken rätt länge pga det och vaknade vid halv 5 pga det men men...dagen blev ju bra ändå i dag :)....älskar mina guld och jag älskar min ex svärmor. Så glad att vi åtefått kontakten för hon och hela mitt ex familj har saknats som sagt.

Resan jag gjorde ner till dom i somras var en resa jag skulle gjort långt tidgare men jag är glad att den blev av och att jag "klarade det"...ska nog ta med mig barnen ner till dom något här framöver och hälsa på igen. Kanske slå i hop den trippen med lite julklapps inköp?


Nu fortsatt soffmys....med katterna!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards