Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av AME - 11 oktober 2012 22:03

Hade så där superont i kroppen till morgon då jag vaknade när klockan ringde klockan 06 men det var ju bara till att "räka te sä" till dess det var dags att väcka upp de älskade guldkornen...konstaterade att jag MÅSTE göra någonting åt detta nu innan hela kroppen förfaller totalt. Det blir ju bara ondare och stelare allt eftersom....i morse var det nog en av de sämre morgnarna på väldigt länge kan jag förtälja.


En personlig massör kanske inte vore helt fel att ha tillgång till om morgnarna...haha!


Upp med guldkornen i alla fall och då de åkt i väg till skolan så blev det till att ta reda på lite tvätt också började jag lite smått sortera ut lite bland kläderna och det blev en hel del som fick lämna byrån. Ska gå igenom yngsta guldets garderob också för där är det nog en hel del som kan rensas ur nu då hon dragit i väg på längden så...


Kallt var det till morgon men kyliga morgnar brukar kunna innebära en solig och fin dag och det var precis vad det blev. Tog en promenad fram på skolan vid lunchtid och hämtade hem lite saker därifrån + att jag stannade till hos byns restaurangägare och tog en kopp kaffe samt var in på affären och köpte lite äpplen.
Då jag kom hem så påbörjade jag dagens middag som blev en korvgryta med lök, äpplen, curry, morötter och grädde + att jag fick för mig att slänga i hop en sockerkaka m hallon i.


Precis då jag satt in sockerkakan i ugnen fick jag ett sms från en go och fin vän som tyckte jag kunde komma fram och göra han sällskap på byns restaurang då han åt så jag vred ner värmen på ugnen och begav mig fram dit. Kaffade, surrade, pratade och lyssnade på musik också blev det en del skratt också. Tycker om denne person så oerhört mycket och det är inte ofta vi ses om man säger så, så man tar ju de tillfällen som ges i akt....dagens kram innan vi skiljdes åt värmde lite extra. Fråga mig inte varför men den bara gjorde det....den kändes bra!


Barnen kom sen hem med bussen från skolan vid 3 och strax därpå så kom mitt ex (inte barnens pappa utan han jag lämnade i början utav maj) ner till oss och hälsade på ett tag. Jag hade lovat honom att hjälpa till med en sak som jag kände var viktig för honom men på grund utav vissa svårigheter så hade det inte fixat sig riktigt då han tragglat själv...men med hjälp så kan man fixa det mesta och det gjorde han i detta fall så nu önskar jag honom ALL lycka fortsättningsvis gällande det han "fick lite hjälp på traven" med...känns bra att vi kan umgås som vänner igen.
Vi har ju varit vänner sedan vi var i tonåren men saker gick väl lite fel då vi blev ett par och kontakten bröts helt då jag lämnade honom på grund av olika anledningar...men nu kan vi prata och umgås igen och det känns bra.
Var nog kanske inte meningen att vi skulle vara ett par öht...utan bara vänner?


Kvällen har barnen och jag tillbringat i tevesoffan kollandes på bland annat mitt i naturen, både barnen och jag tycker om naturprogram och är det en kanal jag saknar i bland så är det just animal planet, nature och discovery...men med tiden kanske man kan skaffa sig ett abbonemang igen, till dess får man passa på att se de gånger det väl visas något...eller så kan man ju norpa hem från nätet, hrm ;)


Nu ligger så barnen i sina sängar och jag funderar på att gå och lägga mig också.
Är inte så där jättetrött dock men kroppen längtar efter att få lägga sig ner...får väl kanske ta och leta fram någon bok att läsa?


I morgon är det bara det äldsta guldkornet som ska till skolan eftersom fredagar är lediga dagar för de i förskoleklass så det yngsta får sova till dess hon vaknar...känner jag henne rätt så kommer hon nog vakna i alla fall då storesyrran kliver upp men då kan vi pysa ner oss i soffan och ta det lite lugnt.

Mitt på dagen någon gång så kommer "lillsyrrans" dotter hit och ska vara här med oss ett par timmar eftersom hon ska i väg och jobba och hennes man inte kommer hem föränn på eftermiddagen någon gång...och i stället för att hon skulle behöva vara på fritids så ska hon vara här hos oss i stället :-)
Så i morgon blir det lite extra liv i huset och det är bara härligt!


Och eftersom det är fredag så blir det givetvis fredagsmys för mig och guldkornen, riktigt vad vi ska gotta oss med har vi inte bestämt ännu men det var rätt länge sedan vi dippade grönsaker och rotsaker så det är möjligt att det blir det....



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards