Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av AME - 30 oktober 2012 22:54

Nu i skrivande stund har jag ett stycke snarkande och snusandes yngre guldkorn intill mig här i sängen.


Stora syster sover över hos en kompis nu i natt och då ville inte lilla syster ligga uppe på sitt rum på övervåningen själv när inte syrran var hemma och sov på sitt rum så hon tog med sig sitt gosedjur och kröp ner i min säng i stället så nu väntar en natt där man får vara vaksam på att få en arm, en hand eller ett ben slängt emot sig....haha...hon brukar kunna snurra på rätt så bra i sängen emellanåt och kan trängas som tusan, men det gör inte mamman någonting.
I natt kommer ju inte sängen att kännas lika stor och tom som den annars brukar göra <3


På förmiddagen var jag och barnen ute och stökade på lite. Jag plockade undan trädgårdsmöbeln och det var ju på tiden eftersom vi ju faktiskt har fått ettvitt snötäcke här hos oss...men bättre sent än aldrig, i dag åkte den in!
Barnen passade på att bygga sig varsin snögubbe under tiden jag höll på och de blev så fina så...

 

Sedan var jag och yngsta tösen till Fränsta och uträttade lite ärenden, banken bland annat och betala skulder...så nu är det tom peng pung :(

Äldsta tösen gick till en kompis då när vi for för hon ville inte följa med...


När vi kom hem så började jag "projekt röjning utav kallfarstun" och det gick i ett svinlande huj för det hann bli klart innan kvällen...vilket jag inte hade trott men det blev det. Har fortfarande 2 säckar jag ska bära ut till boden men det orkade jag inte göra nu i kväll så det blir i morgon.I morgon blir det även fortsatt röjande och stökande då hallen och köket + vardagsrummet skall städas + att det ska bytas gardiner i köket.


Hade planer på att slänga i hop en vetebullsdeg också i morgon men troligtvis så får det dröja tills på torsdag...däremot tänkte jag försöka hinna med att göra en plåt med kärleksmums.


Antar mina barn kommer tycka jag är en tråkig mamma i morgon men detta är saker jag vill fixa med nu eftersom jag fyller 40 på fredag och då vill jag kunna ta det LUGNT och dels ha fått undan här hemma + att jag vill kunna bjuda på något i fall det kommer förbi någon på fika. Guldkornen kommer givetvis vara med då det ska bakas men jag tror inte dom tycker det är så kul att byta gardiner och städa...haha! Men jag har underbara guld som så gärna roar sig själva och så har de varit ända sedan de var små.

Äldsta tösen fick man inte ens sitta och leka med då hon var liten, nä för hon skulle minsann leka själv!
Förhoppningsvis så är det goväder ute i morgon och då kan de vara ute medans jag stökar på....fast vem vet, det kasnke slutar med att de hjälper till! Hmmmm....deras rum skulle också behöva städas...kan ju få bli deras uppgift. Är ju inte fel om de håller ordning på sina rum...?


Innan jag avslutar här och kryper ner intill det yngsta guldet så måste jag ju bara få berätta att jag pratade med den människan som jag tycker så oerhört mycket om på telefon i går...och det kändes gott! Nog för att vi bara pratade rent allmänt + lite runtikring men ändock...underbara människa! Så glad att han finns i mitt liv, så lättsam, så varm och så....jaa....så....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards