Alla inlägg den 9 juli 2013

Av AME - 9 juli 2013 12:19

Strax före 22 kom så hjärtat och direkt då han klev in innanför dörren så spreds den där specialla värmen inom mig och att få krypa in i hans famn var underbart...fick fasen fjärilar i magen direkt då jag bara såg honom, haha!!!

Då han kom så satt jag och yngsta tösen och kollade på Ice Age 2 så han slog sig ner i soffan tillsammans med oss och jag måste säga att det är en speciell känsla att åter kunna sitta med sina barn och en människa som man älskar...vi är ju fler i vår lilla familj nu åter igen :)


Då yngsta tösen lagt sig så gick vi också och la oss och tog oss tid till underbar närhet...att sedan somna brukar inte vara några större problem då vi kurar ihop oss men i natt var det en sån där "hopplöst att somna natt"...halv 2 gick vi upp och gjorde te och rostade ett par smörgåsar och hjärtat satte sig ner och skrev en text till en av hans farfars fars visor. En vacker melodi och texten till den kommer att bli så bra då han fått till den så som han vill. Han sjöng det som kom och jag säger bara det att blir upplägget som han tänkt sig till denna visa så kommer tårar forsa på mig.

Hans farfars far var nämnligen en välkänd speleman från hälsingland och han gjorde många fina melodier på fiol och tanken som hjärtat nu har är att sätta en melodi till en av dessa och framföra den tillsammans med spelmanslaget i kyrkan nästa midsommardags koncert...kommer bli så vackert!!!


Somnade lyckades vi med fram på morgonsidan i alla fall och strax efter halv 10 klev vi upp och fixade med frukost innan han var tvungen att bege sig av hemåt igen eftersom han skulle i väg på ett möte + spela med några vänner nu i kiväll på ett "musik café"....sedan är han "ledig" onsdag och torsdag så i morgon styr jag kosan ner till honom för att tillbringa några dagar där i paradiset.

Fredag ska han spela på en countryfestival på samma ställe där vi tillbringade midsommarhelgen så dååker jag med och på lördag ska han spela på en tillställning i en av grannbyarna här så det blir 2 dagar med musik också de dagar jag blir hos honom = UNDERBART !!!


Yngsta tösen har pyst i väg till grannbarnen för att leka och bada i deras pool, äldsta tösen har ju sovit hos en kompis nu i natt och hon är kvar där och katterna är ute i sin kattgård...själv roar jag mig med lite tvätt och plock också borde jag klippa gräsmattan men det tror jag att jag sparar med till fram på kvällningen.


Tar mig en kaffe nu i stället och avnjuter lite musik....JAPP så får det bli!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards