Alla inlägg den 23 juli 2013

Av AME - 23 juli 2013 21:15

I dag har största delen av dagen tillbringats på badplatsen där det badats, solats, plaskats, fikats, surrats och njutits...


Kom förvisso inte dit föränn klockan var närmare halv 1 eftersom yngsta tösen dels sov länge och sen skjutsade vi mamma och pappa till fränsta en sväng...men därefter plockade vi upp "lillsyrran" och hennes dotter och begav oss till badplatsen och tillbringade ca 4 timmar där.

Barnen badade och mammorna solade :)


Det var rätt mycket folk och mitt ex nya var där med sina barn + äldsta tösen och vet ni...jag var dit och pratade med henne och barnen och jag är så GLAD över att isen så att säga är bruten mellan oss och jag gläds för deras skull.
Jaaa...saker gör ff ont och kommer väl så alltid göra men jag är glad att vi kan prata, att jag kan vistas på samma ställen som dom etc utan att bryta samman och gråta. 

Vem vet, med tiden kanske man kan umgås till och med och göra saker tillsammans?! Man ska aldrig säga aldrig....och jag tror med största säkerhet att barnen tycker det är skönt också.


När vi kom hem från stranden så upptäckte jag att frysen stått öppen alla de timmar som vi varit borta så det var bara till att rensa och slänga en hel del utav det som legat däri....all glass, kyckling, pölsa, korv, bacon etc....är dock glad över att jag inte hade lagt in de 2 stora stekarna som jag köpte häromdagen. Mest synd var det ju så klart ändå på all den glass jag köpt till barnen för på sommaren ska det ju vara glass i stora lass och nu kan jag inte köpa någon ny föränn på torsdag då jag får pengar....SUCK!!!


Nu i kväll drog yngsta tösen ner till sin kompis och då sa det svisch swosch för mamman som slängde in en tvätt, diskade, klippte gräset och krattade...nu kom hon hem precis och då gick luften ur maman så nu blir det en stunds soffmys innan sängdags.
Det skulle  bli lika fint väder i morgon så då ska vi försöka komma upp tidgare och ta oss till stranden igen :)
Sedan åker yngsta tösen till sin pappa i morgon och blir där tills på lördag eftermiddag eller söndag förmiddag...tycker nämnligen hon kan vara där också någon dag eftersom jag och barnen sen åker bort till veckan.
Vill ju barnen ska vara hos oss båda ungefär lika mycket.


I morgonkväll spelar hjärtat och en kompis på ett sommarcafé ett par mil härifrån så då ska jag åka dit och lyssna...försöker få med mig äldsta tösen dit samt min kusin och hennes äldsta tös men jag vet inte hur det blir...jag åker i alla fall oavsett :) längtar ju efter hjärtat och tar ALLA tillfällen i akt att träffas <3 sen på fredag spelas det också i närheten så då åks det dit...men nästa vecka, ja då är vi nära varandra hela veckan och det ska bli underbart. 


Det blir jag, barnen, hans dotter, han, 2 av hans kompisar och deras 2 barn i hans lilla stuga...9 personer tätt inpå varandra, varav jag inte känner 4 av dem...DET blir en prövning för min del...detta blir också första gången för barnen att träffa hans dotter så det känns "spännande" att se hur de "kompar"....sen är dottern till hans bekanta lika gammal som min äldsta tös och de 2 har en sak gemensamt...de både älskar Justin Bieber så jag antar de har det dom kommer att prata om...haha!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards