Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Torsdagen snart till ända...

Av AME - 12 september 2013 22:30

Klent med sömn även denna natt men jag ska inte ägna den biten så mycket tanke...är jättetrött men kan bara inte sova. Somnar och vaknar, somnar och vaknar....jobbigt?! Jaa faktiskt....börjar bli väldigt kännbart och jobbigt.


I dag har jag  varit till Ånge ens väng på försäkringskassan och har träffat min handläggare där, nu är det ju på gång detta med att jag ska ut i någon form utav arbetsträning så småningom så hon ville "kolla av läget" också kommer det bli ett möte så småningom med en representant från arbetsförmedlingen där det ska diskuteras vidare...känns tudelat då jag inte har en susning om vad jag vill göra.
Saknar ju det arbete som jag hade men vet att jag nog aldrig kommer att få komma tillbaka dit eftersom min föreetta jävla arbetgivare satte en stämple på mig iom deras uppsägning utav mig...hyser sånt agg gentemot den arbetsgivaren så fy faan!!! Och jag  blir arg eftersom jag genom kunniga personer fått veta att de begått ett stort fel...och mest arg blir jag över att man som den lilla människan är den som drabbas medans kommuner och annat slår sig fri hur lätt som helst...USCH!!!


Dock lär det ju ändå bli som så att jag försöker få mig en arbetsträningsplats inom det samma som jag arbetade med förut eftersom det är den enda yrkeskategori jag har erfarenhet kring och rätt utbildning för...så jag får väl svälja det agg jag känner antar jag. Dock HOPPAS jag somliga personer vet om hur jävla fel de gjort....och att kharma slår tillbaka en vacker dag, på ett eller annat sätt.


På väg hem från Ånge hade jag en tid till att passa på vårdcentralen, diskussion kring det som jag tidigare berättat om att jag tagit ett beslut kring. Anledningen till att jag bokat denna tid är att jag hade lite mer frågor och funderingar + att jag ville diskutera mer kring andra eventuella "lösningar" eller vad man ska säga...så det beslut jag tagit är under fasen "funderingar" igen...


Sedan har jag varit hem till mina föräldrar en sväng i dag och gratulerat mamma som fyllde 73 år i dag...jag älskar mina föräldrar på ett sätt men det finns saker som jag absolut inte tycker om och det är deras hem och hur de lever. Det är allt annat än fräscht där hemma hos dom om man säger så...och det skäms jag över! Är faktiskt glad över att det var fint väder i dag så vi kunde sitta ute då jag kom så jag slapp vara inne där....låter hemskt kanske ni tycker men tyvärr är det som så. 


Kan med största säkerhet säga att jag nog aldrig kommer att ta med mig hjärtat hem till dom utan den dag de får träffa honom och vice vers så får det bli som så att jag hämtar dom och låter dem komma hem hit...räcker  med att han ser annat. Nu skäms jag inte för mina föräldrar som personer...nej nej, de är mina föräldrar,  men.....jaaa, jag vet inte hur jag ska förklara det hela :(


Lilla mamma och pappa...


Måste ju berätta en sak om gårdagen förresten...jag måste få säga att jag har oerhört omtänksamma vänner. En utav dem har oroat sig för mig på flertalet olika sätt...detta med att jag inte sover med någon ordning, att jag nästan inte äter något, att jag är ledsen fastän jag borde vara jätteglad och detta med det beslut jag tagit, det som jag nu funderar kring. Han ringde mig helt sonika och sa "Nu är det jag som kommer och lagar mat!".....öhh, jaha tänkte jag och minuten därpå stövlade han in i  köket och fram till kylen och skafferiet.


Tilläggas kan att jag inte hade handlat någonting så det  var VÄLDIGT tomt men hipp som happ så satt vi och åt en hemmagjord pytt med stekt ägg och varsinn mellanöl....vi surrade och lyssnade på musik. Han pratade om saker som hände i hans liv och tankar etc och jag pratade om mitt liv och det som händer, sker och är.

AM blev både mätt i magen, fick nya musiktips och fick dela med mig utav mig och mitt...ska man se tillbaka så var det ju faktiskt tack vara honom som jag mötte den kärleken som jag nu har i mitt liv. Det var han som fick mig att VÅGA ta steget mot hjärtat och öppna upp mig själv för kärleken igen....en fin vän, en vän jag är väldigt rädd om och som liksom alla mina vänner betyder väldigt mycket för mig.


Nu hoppas jag bara att allting blir till det bästa för hans skull också...på alla tänkbara sätt.


Pytten har jag för övrigt ätit utav även i dag och det finns fortfarande lite kvar så det var en enorm portion pytt som tillagades här i köket i går...ska det vara så ska det vara rejält...haha!!!


Men nu är det alltså torsdagkväll och jag har precis kollat på veckans avsnitt av serien BROADCHURCH på tv4...del 7 av 8 och nu är det väldigt spännande kan jag säga, HUA!!!

Tittar sällan på serier på teven och det finns en anledning till det, nämnligen att det är så långt mellan avsnitten men denna serie blev jag helt fast i och nu är det bara 1 avsnitt kvar men det är en hel vecka kvar till dess nu...GLÖÖÖÖH!!!!


Ska strax ta och krypa ner under täcket och se om jag får mig någon sömn nu i natt då...det skulle vara väldigt skönt att få sova! Känner mig yrslig och har ett hjärta som slår i 240 känns det som...så sängläge är nog ett måste nu strax....


I tanken har jag min älskade Hans-Erik, i morgon är det fredag och i morgonkväll får jag vila i hans trygga, goa, varma och underbara famn. Han och vår gemensamma vän Marie ska spela på "after work" i grannbyn i morgonkväll, skulle gärna vilja åka dit men ekonomin tillåter nog inte det utan jag får vara här hemma och invänta honom då när han kommer efter spelningen...sedan kommer lördagen vigas åt till att riva ut balkongdörr och sättas in fönster och sedan har hjärtat bokat teven mellan 17-19 då det tydligen är hockeypremiär (eller ngt sånt)...så barnen å jag får väl finna oss i det men efter hockeyn hoppas jag på mys med både hjärtat och barnen och kanske någon film och gotta :)


En helg med de jag älskar mest <3







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards