Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Varit hemma ett dygn...

Av AME - 25 maj 2015 00:08

Lämnade sjukhuset och pappa vid 16 tiden i går och åkte hem till hjärtat för å få "ladda batterierna" lite, hämta mer kraft och ork och få vara nära kärleken i mitt liv.
Var rätt "ok" med pappa då jag for, han var klar och redig och hade inget ont så det kändes okej för mig att åka hem, bad dem ringa mig ifall något hände med pappa.

När jag kom hem möttes jag av hjärtat och fick en kram som värmde nå enormt. Middag hade han ordnat med också och det serverades fetaostbiffar, kokt potatis och till det en himmelsk god kantarellsås.
Älskar mitt hjärta, älskar hans matlagning....

Att få lägga sig i egen säng med sin älskades armar runtom sig var så skönt och det tog nog inte lång tid föränn jag somnade och sov sen tills hjärtat väckte mig strax efter 10 och sa att frukosten var klar.

Efter frukosten bytte vi om till "jobbarkläder" och åkte till allmänningen och fixade lite med å klyva vad några timmar. Allmänningen är alltså det ställe vi ska flytta till i december någon gång när vi har byggt om och gjort klart allting...ett ställe där frid fylls i kroppen när man kommer dit.
Åkte hem igen vid halv 4 och packade väskan, duschade, åt, kramades och sedan åkte jag tillbaka till pappa på sjukhuset.

Pappa var vaken då jag kom vid halv 7 och är så fortfarande nu då klockan passerat 00.00
Men något måste ha hänt under det dygn jag var borta för pappa pratar bara en massa "goja"....han ser att dom harvar åkern utanför fönstret, att en stor fågel kom och tog cigaretterna av han, att det låg en hund i fotändan av sängen, att de skulle mötas vid vägen och sen ro över Ljungan, att man blir trött av skogsarbete etc etc....han pratar inte MED mig utan för sig själv och jag vet inte om han vet att jag är jag.
Det är sån skillnad bara sen igår...
Är det detta som kallas "att se livet passera som i revy" tänker ju jag nu....är slutet än närmare nu?

Ska kura ihop mig här på sängen nu strax och se om det går att få någon sömn, får se om pappa somnar eller om han blir liggande och tittar runt och pratar några timmar till...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards