Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Pappa vaken än...

Av AME - 25 maj 2015 14:17

Klockan är nu 5 över 2 och pappa är fortarande vaken och har så varit i 19.5 timme snart...så länge är det många många år sedan han var vaken, kan förresten inte ens minnas att han varit vaken så länge nån gång så långt tillbaka jag kan minnas.

Pappa fick en smärtstillande spruta förut vid 11 tiden, läkaren trodde kanske att pappa kunde slappna av och komma sig till ro om han fick en sådan men så verkar det inte bli. Han har tydligen inga som helst planer på att blunda ens...

Han ligger och tittar sig omkring, pratar lite för sg själv. Försöker slänga benen övöer sänggrindarna ochcta sig upp och blir arg då jag lägger ner honom igen. Han skakar grindarna och höjer rösten och blir jättearg.

Tror inte han är medveten om hur allt är och vart han är...är inte säker på om han vet vem jag är ens.

I lördags eftermiddag var han som sagt fullt medveten om allt...han visste att han var på sjukhuset, att han hade cancer, vem jag var och likaså barnbarnen och Hans-Erik.
Det sista han sa då innan jag for var att hälsa hem och komma ihåg att betala hans räkningar...då var han med, nu verkar han vara lite i sin egen lilla värld.

Börjar bli hungrig, måste försöka ta mig ner på kiosken eller restaurangen här på sjukhuset och köpa mig något att äta. Har bara ätit en burk blåbärskvarg, en banan, 2 koppar kaffe och en kexchoklad sen igår kväll...nu kurrar det i magen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards