Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Fredagkväll...

Av AME - 19 oktober 2012 21:53

Sov både oroligt och dåligt nu i natt som var.

Somnar gör jag på den nattmedicin som jag har men jag får inte riktigt den här djupsömnen som man behöver alla gånger...som nu i natt. Sov & vakna om vartannat från det att jag la migtill dess jag klev upp klockan 7 i morse...som längst sov jag i 45 minuter.


Behöver jag säga att jag gått omkring med vaccum i skallen större delen utav dagen i dag?!


Mitt på dagen följde jag i alla fall med bästaste kusin Lise-Lotte till fränsta då hon skulle dit och uträtta lite ärenden. Hade ju tänkt passa på att köpa kattsand då på ICA när vi ändå var där eftersom jag kör med deras egna kattsand...plockar på mig den + några andra varor och ställer mig i kön...och upptäcker att jag plockar ur pengarna ur min plånbok så dom ligger hemma kvar i min bil!
JAHOPP...bara till att gå och lägga tillbaka alla sakerna och gå ut därifrån lite lätt moloken.


Kom hem och tog itu med disken, en fördel de veckor jag är ensam är ju detta att det knappt blir någon disk eftersom jag knappt lagar någon mat då jag är ensam...lever mest på kaffe, rester eller smörgåsar. Inte vidare värst nyttigt för en som är magsäcksopererad kan jag säga....men....kanske inte så konstigt att man är halvt svimfärdig emellanåt och har magkatarrskänningar?!!?


Sen på eftermiddagen ringde barnens farmor och frågade i fall hon och barnen var välkomna att komma och hälsa på. Hon är på besök ett par dagar nu och SJÄLVKLART var de varmt välkomna....så i kväll har jag haft min ex svärmor och mina guldkorn hos mig och jag kunde lägga alla mina tankar åt sidan för en stund.
Fick en jättefin bukett med orangea rosor utav dem när de kom och det värmde mitt hjärta...jag älskar nämnligen rosor och speciellt de orangea och det var yngsta guldkornet som valde denna färg <3


Efter det att ex svärmor och barnen gått härifrån så sjönk jag ner i soffan och bara satt....
Funderade över det som hände i förrgår och den reaktion som blev och kom fram till att detta fasen inte var min förlust för om man väljer att återgå till samma gamla hjulspår med en person man lämnat eftersom man mådde dåligt tillsammans med denne så påvisar det bara hur korkad denne människa är!
Jag vet vad jag pratar om eftersom jag själv varit i den sitsen att ha velat återvänt till de gamla hjulspåren...men nu i efterhand så vet jag att det inte hade blivit bättre utav det utan att man faktiskt måste släppa för att gå vidare.


Nu ruskar säkert många på huvudet och anser att jag själv inte släppt taget om det som varit men joo, det har jag faktiskt MEN jag hyser fortfarande känslor för barnens pappa, som fortfarande är mitt livs största kärlek, och är ledsen över att det blev som det blev men jag har släppt...


Jag har i alla fall i dag låtit denne person veta exakt vad jag känner och tänker.
Förstår inte hur man ena stunden kan sitta och beklaga sig över ett förhållande, ta beslutet att lämna...den andre träffar en ny och då jäklar skall personen "tas tillbaka"...så nu ska hon lämna sin nya för att återgå till...jaa ni hör ju?! Inget jag tänker ödsla mer energi över...kan bara säga att denne person sårade mig och det finns inget mer att säga, jag har sagt det som behövde sägas i dag och nu är det punkt där.


I moving on....som Sarah Dawn Finer sjunger!

Jag går vidare men räknar med att falla fler gånger efter min väg genom livet.

Men då gör jag som Thorsten Flinck sjunger...jag reser mig igen och jag blir som Sara Löfgren sjunger, starkare!

Jepp...


Nu i kväll ringde jag upp en vän som jag träffade under tiden jag låg inlagd på sjukhuset och som jag inte har pratat med på en allt för lång tid. Denne person är mycket yngre än mig, har ett trassligt förflutet, är homosexuell och sitter på rättpsykiatrisk avdelning nu på grund utav att han under en svår stund i sitt liv gjorde en dumhet...jag är inte den som dömer och jag dömer honom inte.


Jag var med på hans rättegång och jag har hört hans berättelse och hans familjs berättelse och jag är inte den som dömer. I stället har jag valt att vara hans vän och finnas där för honom och jag hoppas få följa honom genom livet och se han möta kärleken, bilda hem och skaffa familj.
Han är en så otroligt fin människa, som bara råkade hamna fel i livet...

Ska försöka ses någonting näst nästa vecka då han skulle få ta några timmar med sin kontaktperson, en fika på stan är det tänkt vi ska planera in....får vänta och se hur det funkar för hans del nu bara.

Annars har jag lovat att komma och hälsa på honom på avdelningen...var allt förlänge sedan vi sågs också.


I övrigt så har jag suttit och skrivit lite nu i kväll och lyssnat på en massa gamla godingar på "tuben"...hittade på ett gammalt skillingtryck också som fick mig att tänka på min farmor. Har inte så värst många minnen utav min farmor men just detta skillingtryck och doften utav cigarr får  mig att minnas henne...hon nynnade ofta på detta och det var som en sorglig saga då hon sjöng...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards