Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Söndag och vintertid...

Av AME - 28 oktober 2012 20:15

Ja i natt ställdes klockorna om till vintertid och dygnet fick en timme extra.


I dag har varit en lite halvseg dag. Var ut på trubadurkväll/disco på en pub i grannbyn i går och det var så kul!
Hann med 2 stycken förfester innan vi begav oss dit och väl där så tjoades det på från det att vi kom till dess att vi åkte hem. Trubaduren som spelade är ju så oerhört duktig och man rivs med när hon sjunger....höjer stämmningen med 300 grader typ då hon kör i gång.


Hade i alla fall jätteroligt och jag hoppas göra om detta snart igen, att de kör fler gånger på stället där vi var...


Nästa helg är det utgång igen, fyller ju 40 på fredag och det är tänkt att bli utgång med förfest då på lördagen tillsammans med några vänner men jag vet inte hur jag ska göra...att fylla år är ju inget att fira precis men det är ju kul att gå ut och träffa folk + dansa, älskar ju disco!!!


Var tänkt att barnen skulle komma till mig igen i dag (de åkte till sin pappa i går då jag skulle ut) men de kommer till mig igen i morgon i stället. Ångesten har kommit och gått under dagen och jag kände att jag inte funkade....fattar inte varför den kommit och greppat taget om mig så som den gjort i dag men ångest är ju inget man kan undstyra direkt så det har bara varit att ta skiten med hjärtklappning, dunkande huvud, domnande armar, tryck över bröstet och svimningskänslor. Ja det har varit så jävla roligt detta.....


Men, i morgon kommer guldkornen igen och blir hos mig någon dag. De har höstlov nästa vecka så vi ska väl försöka hitta på något men riktigt vad vet jag inte. Är inte så lätt att göra saker då ens ekonomi inte tillåter några större utsvävningar. Hade varit kul att ha åkt i väg och badat på himlabadet men det är ju inte det billigaste, blir 360:- för oss 3 och sedan ska det ju vara mat etc där + att det är en bit att åka...men vi får se. Det finns ju "vanliga" badhus på närmre håll så det kan hända vi åker på något utav dem och badar...


Fick litegrann att fundera på nu här i kväll då jag pratade med en vän via fejjan men man kanske inte ska fundera så mycket och/eller känna efter så mycket alla gånger.....men i detta fall måste jag nog fundera lite, hmmm!


Suttit och försökt skriva lite nu i kväll också men inspirationen har inte riktigt velat infinna sig och att skriva då är hopplöst. När man ska skriva en dikt eller text eller novell eller vad det nu än är så ska det ju helst bara flyta på...och det gjorde det inte nu i kväll så jag la ner det hela. Blev bara några korta texter men de kan jag ju spinna vidare på någon annan gång...så de blir kanske bra till slut.


Måste ju få berätta att jag skickade in en kortare novell också till en novelltävling här i början utav veckan så nu ska det bli spännande att se om den tas emot och kanske vinner till och med. Första pris var 3000:- + publicering i en speciell veckotidning...så håll tummarna snälla :)


Sen har jag känt ett stygn utav saknad här i kväll, saknaden efter att ha någon nära intill mig, någon att dela tankarna med, någon att luta mig emot. Fy fasen vad skönt det hade varit att ha haft någon här då när ångesten kom och gick här nu i dag...någon som bara hade kunnat funnits.
I bland då jag känner denna saknad så är det ofta en speciell person som dyker upp i mina tankar, en person jag tycker om väldigt väldigt mycket men jag motarbetar mina känslor på den biten.

Jag får inte falla ner i något...vår vänskap är så värdefull och han betyder så mycket för mig <3


Blir tidig kväll för mig för ovanlighetens skull, kroppen och knoppen blir helt slut efter nästan en hel dag fylld med ångest som kommit och gått så det blir nog intag utav nattinattpiller nu strax och sedan hoppas jag kunna sova i natt och att morgondagen blir en bra dag...eller det blir det ju eftersom guldkornen kommer :)

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

30 oktober 2012 11:14

Vad är det du fastnar för hos män/killar?
Du verkar ha lätt att fastna för ngn. Är det ditt ömhetsbegär bara eller är det äkta känslor för den personen?
Kan vara värt att fundera över.

AME

30 oktober 2012 22:51

Jodå, det är nog något jag har funderat över ända sedan barnens pappa lämnade mig och jag blev sjuk, kom tillbaka till livet och inledde det första förhållandet efter separationen...
Lätt att fastna för någon kan jag erkänna att jag har men det kan bero på så oerhört många olika faktorer...
Man kan tycka om en människa och man kan TYCKA OM en människa. Man kan älska en människa och man kan ÄLSKA en människa.
Sedan kan man tycka om egenskaper hos en människa...och det har jag nog lätt att göra, se det goda hos alla och tro allt gott.
Jag är nog rätt rädd för att fasta för någon människa men jag har kanske lätt att falla för människors goda egenskaper och jag har nog lätt för att tycka om andra människor men rädd för att älska igen.
Den person jag skrivit om här, han jag så ofta tänker på är en person som jag skulle kunna älska...en annan person jag nämnt här (han som senast sårade mig) hade egenskaper som jag tyckte om väldigt väldigt mycket och han fick mig att tro...
En person jag träffat har jag i efterhand insett att jagtrodde mig känna mer för än vad jag gjorde bara för att han gav mig närhet och omtanke...och där vet jag det hade blivit helt fel om vi tagit OSS ett steg längre än vi gjorde.
Så fastna för människor har jag nog ganska lätt att göra men ärligt tycka om och älska, det är en annan sak det.
Och äkta känslor, vad är det egentligen....att tycka om är äkta, att tycka om egenskaper är äkta, att tycka om hur personen får en att mår äkta.
Men detta med att verkligen älska med hela sitt hjärta och själ igen, så som jag gjorde med barnens pappa....det aktar jag mig för och det är väl därför jag motarbetar saker och ting gällande en viss person i min omgivning nu...han har nått till den punkten dit barnens pappa nådde och kanske till och med snäppet djupare än så MEN det finns saker att ta viss hänsyn till i detta fall "and it takes two to tango"...
Att ha någon "bara för att" är däremot inte min grej för OM det skall inledas ett nytt förhållande ska och måste allt kännas okej...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards