Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av AME - 1 augusti 2012 21:32

så mycket har det försvunnit utav mig upptäckte jag nu i kväll då jag tog mått på mig själv och jag har minskat från 169.3 kilo till dagens 67.2...faan vad stolt jag är egentligen!!



Första måttet är på opdagsmorgon 16/11 -09...andra nu i kväll 1/8 -12.

HALS
45cm -> 32.3cm (-12.7cm)

HANDLED
19cm -> 16cm (-3cm)

VRIST
31cm -> 26cm (-5cm)

VAD
55.5cm -> 41cm (-14.5cm)

KNÄ
49cm -> 40.5cm (-8.5cm)

LÅR
78cm -> 54cm (-24cm)

ÖVERARM
50cm -> 32cm (-18cm)

STUSS
140cm -> 101cm (-39cm)

MIDJA
130cm -> 82cm (-48cm)

ÖVER BYST
121cm -> 95cm (-26cm)

UNDER BYST
110cm -> 88cm (-22cm)


Av AME - 1 augusti 2012 19:22

Eftersom jag inte lyckats somna då klockan var halv 1 så tog jag en sömntablett och resultatet blev nästan 8 timmars sömn = välbehövligt!!!

Det som är bra på dessa tabletter är att man inte blir mosig dagen efter men OJ sån huvudvärk jag vaknade med, antar den kom utav att jag nog sovit hårt. Den gav dock med sig efter det att jag varit uppe i ungefär 1 timme.


Efter att ha stökat på lite samt ätit en sen frukost åkte jag upp till min kusin för lite kaffe och surr...blev kvar där i nästan 4 timmar då vetrinären kom på besök för att se över deras alpackahingst Kintu som gjort illa sig, tycker ju det är så intressant allt vad heter sjukvård både då det gäller människor och djur så jag var ju så klart kvar...och det var ju kanske tur eftersom kusin kommer behöva hjälp närmsta 2 dagarna nu med att spola ur såret, lägga i pennicillinsalva och lägga om....eller den biten sköter hon så bra själv men man måste vara 2 eftersom en måste hålla i och hålla djuret lugnt + assistera och vara handräckning.


De är ju så fina och underbara djur dessa alpackor och jag är så glad att min kusin skaffade dessa så en annan får möjlighet att vara dem så nära....Kintu fick förresten in en snygg fullträff på mig i dag då jag höll honom...en härlig idisslad spottloska rätt i ansiktet....luktar ju inte violer precis det som de stöter upp.


När jag väl kom hem i från kusin så slet jag ur 2 utav mina dynor till soffan och påbörjade "operation tvätt"...spolat igenom dom rejält med vattenslangen nu och dränkt in dom med rengöringsmedel så nu får de ligga så och droppa utav sig så blir det ny tvätt igen i morgon...hoppas bara ingen fågel flyger över dom och skiter på dom nu bara eller att någon okastrerad kattjävel kommer och frässar på dom...för då finns inget annat att göra än köra hela soffan på tippen...och det är ju det jag vill undvika genom att försöka tvätta ur den.

Så jag HOPPAS det ska funka...för jag älskar min stooooora sköna mys soffa!!!


Jag vet inte jag men jag måste ha fått lite energi utav nattens sömn för jag har även skruvat på sängben på min madrass (som jag tänkt göra i säkert 2 v tid), skruvat i hop och satt upp 2 stycken vägghyllor vid sängen, skrivit ett vägg ord på ena väggen i mitt sovrum, stökat undan 2 maskiner med tvätt...och nu funderar jag på i fall jag ska slita ut den förskräckliga röda medaljong platsmattan i köket för att se hur golvet under ser ut men jag vet inte, kanske dumt att göra den nu då klockan är halv nio....? Ja vi får se......


Dagen har iaf varit rätt okej men det hände något märkligt här mitt i allt stökande....det var som en panikångestattack men ändå inte eftersom det gjorde ont. Det gav med sig efter ungefär en halvtimme i alla fall och sen har det varit lugnt....tro bara vad det var som hände?...



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards