Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av AME - 4 augusti 2012 22:03

Och denna dag har varit en helt okej dag...


Har gått och känt en värme inom mig i stort sett hela dagen sedan i morse då jag läste den sång som en relativt okänd person skrivit till mig. Har under dagen också fått veta lite mer kring denna text och personen själv säger att det tog ca 20 minuter att skriva den och att det är bland det finaste han skrivit både vad gäller text och melodi...undrar nu mest hur jag kommer att reagera den dag jag får höra honom sjunga det han skrivit, känslosam som man är så fick ju enbart texten mig att fälla tårar av värme, antar de kommer att komma den dag jag får höra den också...


Var hem till min kusin Katarine en stund nu i dag och fikade + pratade av en stund. Kom på att det var marknad där hon bor i dag så vi åkte dit för att kolla runt lite...men i vanlig ordning var marknaden en besvikelse.När jag var yngre var denna årliga marknad rätt stor med massor utav knallar, karuseller, lottstånd och trevligheter även på kvällen...nu var det kanske en tredjedel med knallar, lite karuseller och INGENTING på kvällen!


Köpte en saltlakrits stång, stiftpennor och stift, sudd, flerfärgade bläckpennor, flugsmällor, plåster, spritpennor, block och ett halsband....stort handlat va?!

Hela 110:- gjorde jag av med...


När jag kom hem så flög det i mig att nu jävlar skulle nåt hända i hemmet och den äckliga röda medaljong korkmattan i köket skulle ut, och sagt och gjort...svisch så låg den utriven och utslängd.

Jag vill ju med tiden även riva bort de skivor som ligger fastspikad mot golvet nu för att se hur trägolvet inunder ser ut men i nuläget nöjer jag mig med att måla golvskivorna vita eftersom jag har färg till det. Har inte råd att hyra golvslip i nuläget och tänk i fall det rätta trägolvet är jättefult...vad gjorde jag då? Nä, så i morgon ska jag måla dessa skivor vita också får det duga tillsvidare....allt annat är fasen bättre än den äckelmatta som låg där.
Ni kan ju tänka er, dalablå köksluckor och en röd medaljong korkmatta?!?! Blir nog betydligt bättre med ett vitt golv...den dag jag får fram det rätta trägolvet skall det vitsåpas och lackeras för det är ju bara så fint.


Har även kommit i gång lite med skrivandet igen nu i kväll...kanske inspirerad utav den sång jag blivit tillägnad? Har blivit 2 texter nu i kväll...har ju varit en skrivande människa i perioder och jag skriver väldigt personligt. Under tiden jag var sjuk blev skrivandet en del i vägen tillbaka för i texten fick jag ur mig mycket sorg, ilska, hat, förtvivlan men även väldigt mycket kärlek och lycka. Bär ju på en liten dröm inom mig att kanske få chans att tonsätta något utav det som jag skrivit men det förblir nog blott en dröm....men drömmar är ju till för att drömmas, eller hur?


Nu i eftermiddag kom mina älskade guldkorn hem till byn igen så nu finns de nära...dock blir det nog först på måndag de kan komma till mig eftersom köket inte är brukbart nu...men golvet skall målas i morgon och jag hoppas få det klart så sedan hoppas jag mina guldkorn vill komma till sin mamma.


Saknar dem och längtar efter dem så nu....

Av AME - 4 augusti 2012 11:06

Efter att ha tagit min sömntablett i går kväll så somnade jag relativt snabbt och har fått sova 7 timmar nu i natt...önskar jag löst ut mina tabletter tidigare för sömnen behövs!

Å det är skönt att sova ;-)

Slog i gång datorn, läste nyheterna i lokaltidningarna och kollade av ett par bloggar och fejjan.
På fejjan hade en utav mina vänner skickat ett meddelande till mig som innehöll något utav det finaste jag fått....

en sång som var skriven just till och för mig!


Denne person spelar och sjunger mycket (trubadur) och skriver ju en hel del material och nu hade han i går skrivit en sång till mig...och jag kan säga att tårarna bara fullkomligt forsade!

Inte för att jag var ledsen utan för att det gick in rakt i hjärtat på mig...en sådan otroligt fin handling!


Texten så träffande och refrängen skall jag ta till mig till hjärtat...tänk att en relativt okänd människa kan göra en sådan sak för mig?!!?!!

Han må ha ett enormt hjärta och vara omtänksam utan dess like....OJ vad det värmde!!


En sådan oerhört bra start på dagen...hoppas nu bara jag kan få känna denna känsla dagen igenom också nu då.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards