Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Ny vecka....

Av AME - 22 juli 2013 19:00

Så gick helgen och en ny vecka är det nu...


Helgen har innehållit grillning, sång, musik, hembygdsfest och underbar närhet.


Hjärtat kom ju till mig och barnen i fredags och sov hos oss, sedan på lördagen så åkte vi (yngsta tösen och jag, äldsta var ju hos sin pappa) med till härliga Haverö på deras hembygdsfest där hjärtat och bandet "Tobias Larsson Band" skulle spela...efter spelningen så åkte jag och yngsta tösen efter hjärtat hem till honom och sov över där.


Tanken var att vi skulle ut med båten i går men det blåste (stormade faktiskt!) så infernaliskt att gick gäss på sjön och då går det inte att ge sig ut och ej heller brukar det nappa just...dessutom så kände sig hjärtat inte riktigt kry så vi blev kvar och myspyste bara då i går och efter det att vi ätit middag så åkte jag och yngsta tösen hemåt och hjärtat fick ta och tippa omkull sig och kurera sig.


Då jag pratade med honom tidigare i dag kände han sig ff väldigt hängig och det är ju så trist eftersom han har flera spelningar denna vecka och att sjunga med en hals som är kraxig går ju inte så det blir nog i så fall bara kompande och spelande för hans del och just ingen sång....dock HOPPAS jag ju att det ska funka, speciellt på onsdag och på fredag.


I dag har jag varit på vårdcentralen med yngsta tösen. Hon klagade lite över att hon kände sig öm snett bakom sitt högra öra i torsdags men jag kunde då varken känna eller se någonting, ej heller såg jag någonting på fredagen men kände som en liten upphöjning där hon sa att det gjorde ont. På lördag morgon var hon lite röd men sen spred sig den rodnaden väldigt så i morse ringde jag vårdcentralen och där kunde det konstateras att hon hade fått det jag trodde...en borreliainfektion, så troligtvis måste hon ju ha haft en fästing där vid örat någon gång under den tid hon var hos sin farmor och farfar som bar på borrelia. De hade dock ej märkt utav någon sådan men det räcker ju med att de bara bitit till där så har detta kunnat utvecklats....lite otur måste jag säga med tanke på alla år de varit där tidigare utan att ha fått något liknande men men...nu fick hon penicilin, 9 tabletter/dag som hon ska ta i 10 dagar.

Tack och lov är hon inte mer påverkad utav det än att det kliar och gör lite ont...har man otur kan det ju sätta sig som ledvärk, man får ont i kroppen, feber och i bland kan det sätta sig på nerver och annat...dock ser det inte trevligt ut...mkr mer rött än vad som syns på  bilden...


 

Pigg är hon som sagt och i dag har det lekts med bästis/tremänning Simon och bästis/kompis Dessan...just nu befinner hon sig hemma hos sin tremänning faktiskt så huset blev tomt här för ett tag men jag ska väl ta och hämta hem henne så småningom. Passar på att fli undan lite här hemma så länge...ta reda på disken, tvätten och lite småplockande...


Vädret i dag har varit riktigt bra faktiskt med sol och så skulle det  visst bli även i morgon så i morgon kan det tänkas vi drar till stranden och solar och badar (mamman solar, barnen badar)...äldsta tösen har  varit där i dag med sina kompisar och sa att det var kallt i vattnet men förhoppningsvis kanske det kan ha stigit en grad tills i morgon...förvisso badar ju barnen gärna ändå även om det är kallt men....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards