Alla inlägg den 18 juli 2012

Av AME - 18 juli 2012 23:37

 

Av AME - 18 juli 2012 18:20

Som jag skrev i slutet utav det förra inlägget så kände jag utav en begynnande migrän och tog därför en tablett och gick och la mig en stund...eller stund, jag tvärdäckade och sov i 3 timmar!
Antar jag behövde den stunden att sova...har ju inte varit någon sömn att tala om precis sista veckorna.


Sedan då jag vaknat till så hade jag tänkt dragit i väg till stranden för att sola men jag hann bara tänka tanken så poppade det upp en massa moln på himlen så då gjorde jag mig kaffe och gick ut och satte mig i solen här hemma och läste en bok...man må ju på något vis ta tillvara på de få solstrålar som ges denna sommar...så nu HOPPAS jag på sol i morgon och att jag kanske kan åka i väg till stranden då. Vill ju sola i bikini för att undslippa dessa ränder det blir då man har tex ett linne på sig och lägga sig här på gården i bikini gör jag inte...bor ju liksom helt öppet i en korsning där många bilar far, vill ju inte orsaka trafik kaos (haha) eller ge grannarna något att prata om.


När jag sedan gick in så hände det något och jag sjönk som en sten, helt utan förvarning började jag tokgråta och fick världens jävla panikångestattack som häll i sig i nästan 1 timmes tid. Ångestattacker har jag haft men jag kan berätta att det är skillnad mellan ångest och panikångest...alltså fy faan. Golvades totalt kan jag säga och jag blev faktiskt rädd eftersom det var så allt började då innan jag blev så där riktigt sjuk...att det bara kom pang bom och att det just var panikångestattacker som greppade taget om mig...och just panikångestattacker kommer ju oftast helt utan varken påtaglig anledning eller förvarning.

FAAN!!!


Också finns det folk som tror man vill ha det så här....jösses!!!

Jag skulle gladeligen skänka bort allt vad ångest, panikångest, tårar, gråt, minnen, känslor och allt som påverkar ens mående....någon som vill ha?! Nää...kunde tänka mig det.


Jag VET att det kommer bra dagar MEN det är faktiskt skitjobbigt de stunder det inte är bra...och jag VET att det mest är det jobbiga och trista, ledsamma, skiten jag skriver om mest...men återigen, detta ÄR mitt liv...det är så det ser ut och känns JUST NU.


JUST NU! Och jag VET att det kan vända eftersom jag hade perioder utav "down, down, down" innan jag fann lyckan tillsammans med barnens pappa också....så låt mig känna och vara så som jag är...

Av AME - 18 juli 2012 09:26

Ja i går då barnen åkt så kom ju smällen, KABANGET som jag kallar det...

Ställde mig i duschen och stod där en väldigt lång stund...ja så pass länge att varmvattnet tog slut nästintill!

I bland då jag sjunker i måendet så kommer det upp bilder/minnen som får mig att känna mig smutsig och äcklig, så gjorde det i går...

Sedan kom en vän förbi och gjorde mig sällskap och kollade på film. Denne vän blev kvar till ny i morse och det var så skönt att bara få känna närheten från en annan människa. Han låg och kliade mig på ryggen länge länge och det är ju bara så skönt...och då kunde jag slappna av.
Det är rätt skönt med en manlig vän som kan ge närhet och beröring utan att för den skull ha en tanke på sex!!!
Med beröring menar jag ju detta med att klia på ryggen tex...ÄKSKAR ATT BLI KLIAD PÅ RYGGEN!!!

Han åkte hem nu på morgonsidan vid 8 så då klev jag upp och slängde igång en tvätt och drack kaffe.

Känner nu att migrän är i antågande så jag ska ta migränmedicin och sen lägga mig på sängen en stund faktiskt och hoppas på att få slippa ett riktigt migränanfall för det vill jag INTE få i dag.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards