Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Halvjobbig dag...

Av AME - 16 september 2011 00:15

Dagen började inte på ett vidare bra sätt då jag slog upp ögonen klockan 05.40 med världens jäkla huvudvärk, klev upp och tog mig en alvedon och la mig för att försöka somna om...men det var ju hopplöst så då klockan var halv 7 klev jag upp, slog på teven, gjorde en kopp te och satte mig i soffan.


Fick sällskap utav båda kissekatterna som förnöjt la sig på min mage respektive mina ben...deras spinnande fick mig nog att slappna av för vips så röck jag till och då var klockan nästan halv 9.


Upp och in i duschen, i väg hem till hjärtat och låna telefonen innan jag begav mig av till sundsvall för att träffa min läkare samt min terapeut...samtalet där blev jobbigt denna gång då mycket gammalt dök upp, som om det inte räckte med allt som är jobbigt just här och nu...det blev en hel del gråtande hos både läkaren och hos terapeuten.


Resan hem från Sundsvall tog lite längre tid än vad den normalt brukar göra eftersom jag var tvungen att stanna bilen 2 gånger och "lugna ner mig"...

Då jag kom hem så åkte jag till en av mina vänner och surrade av 2 timmar ungefär...hon hade fixat mat då jag kom, köttfärssås och spaghetti och det var så gott till skillnad motför snabbmakaroner och ketchup som jag ätit i 3 dagar på raken.


Ekonomin är ju noll just nu och fastän jag har sökt hjälp från sociala så har jag inte fått någon hjälp...väntar ju på pengar från försäkringskassan men de har inte ens börjat handlägga mitt ärende än så dom pengarna lär ju dröja...man har ju läst om hur långa deras handläggningstider kan vara.


Är så ledsen just nu för detta innebär att jag inte kan ha mina älskade guldkorn hos mig i helgen. Mina 2 mirakel som är mitt allt...känner mig usel över att de får stanna hos pappa denna helg men vad ska jag göra? Jag har ju ingen mat att ge och jag kan knappast låta dom äta makaroner och ketchup hela helgen.


Dock hoppas jag på ett under att de kanske ringer i från sociala och säger att de kan hjälpa mig med matpengar för kan dom det...ja då kan barnen komma till mig.


Kanske jag ska försöka mig på att be en bön till den där Gud och hoppas han hör bön...som det sägs...


MAMMA ÄLSKAR ER UTAV HELA SITT MAMMAHJÄRTA !!!


AnnaMia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards