Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Så var det måndag...

Av AME - 26 september 2011 14:55

Var trött som bara den då klockan ringde halv 6 i morse. Ont i huvudet och hade typ ett ton grus i ögonen, men efter en dusch kände man sig någorlunda ok.

Packade det sista och begav mig av vid 10 över 7..målet: Österåsens hälsohem i Sollefteå.

 

Normalt sett tar väl resan upp nästan 3 timmar om man håller sig till hastigheten men för mig tog det betydligt kortare tid än så...alltså måste jag ha haft blyfot! 2 timmar och en kvart tog det....

 

När jag kom upp på "åsen" så gick jag till mitt rum och packade upp sakerna och kläderna jag tagit med mig. Gick sedan och gjorde mig en kopp kaffe...kaffe är egentligen inte tillåtet här men är alla i "korridoren" överrens är det ok att sitta i samlingrummet, annars får vi sitta på någons rum. I vår korridor dricker dock de flesta kaffe...är nog kanske bara 2 stycken som inte gör det och dom gör det inget om vi sitter i vårt gemensamma utrymme.


Till helgen har dom en skrivarweekend här uppe och jag skulle så görna vilja vara med på den men jag glömde pengarna hemma så det blir inget av med det...får försöka fördriva tiden på något annat sätt. Kan ju sitta och skriva för mig själv kanske. Finurla i hop någon mer dikt eller text kanske. Har ju en hel del egentid här i veckan och kommande veckor så det är ju bra om man har något man kan göra då för att tiden inte ska gå så sakta.

 

Här på "åsen" serveras ju enbart vegetarisk kost och i dag var det en form av gratäng med potatis, lök, fetaost, vitlös och selleri...sedan det stora salladsbordet med tomater, gurka, sallad, morötter, surkål, linser, bönor, rödkål, vitkål, grillad paprika och en massa goda "i hop blandade" sallader med svamp, alger, linser etc...till middag serveras det alltid någon form av soppa och då får vi även bröd till. 

 

Saknar barnen gör jag ich jag saknar dom nog lite extra nu då jag inte kommer träffa dom på länge. Tog dock med mig ett foto på dom som jag kan titta på när jag är här. Mina GULDKORN   


Nu går jag och väntar på att försäkrings kassan skall betala ut mina pengar som jag väntar på...måste ju hinna få dom under den här veckan eftersom det är många räkningar som det står senast den 29e...FAAN vad jag hatar denna situation!!!


  AnnaMia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards