Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Underbar dag !

Av AME - 16 augusti 2012 19:57

Ja den rubriken, eller ordet underbar har nog inte använts så ofta i min blogg i och med att jag mått som jag mått till och från...men i dag, i dag kan dagen sammanfattas med just ordet UNDERBAR!


Vaknade till en klarblå himmel och sol, bara +9 grader ute förvisso men bara detta att solen visade sig gjorde att man vaknade så mycket lättare. Barnen sov rätt länge i dag men efter det att dom vaknat och vi hade ätit frukost så tog vi och åkte till badstranden och tillbringade ett par timmar där.


Barnen badade, lekte och åkte vattenrutchkana, åt glass och fikade men själv satt jag bara och njöt utav solen...tyckte det var en nog bedrift egentligen att jag tog mig till just DEN badstranden vi for till, den här på byn...men jag gjorde det...och jag klarade av att åka förbi där jag och barnens pappa bodde utan att på något vis må dåligt eller bryta samman, och DET gott folk är första gången jag klarar det sedan separationen den 31 september 2009. Jag har åkt förbi där förut men det har lett mig antingen till gråt eller rejält sammanbrott och ångest...men så i dag fixade jag det och det är ytterligare ett steg framåt för mig, ett rätt stort steg också även om inte folk kan fatta det.


Yngsta guldkornet och jag har också varit på ett kort besök på fritids i dag och noggrant valde hon själv vilken låda hon ville ha och satte fast sin namnlapp på den...hon är stor min minsta nu och löjligt nog kändes det i mammahjärtat. Nu är båda mina flickor stora tjejer, skoltjejer!


Äldsta guldkornet bestämde träff med en kompis på badstranden och då det var dags att fara hem så följde hon med hem eftersom hon skulle bli upplockad utav sin mamma först vid halv 6 då hon skulle på fotbollsträning. 
Vi hade säkerligen kunnat varit kvar länge till på badstranden men eftersom hon skulle i väg och träna fotboll så var vi ju tvugna att åka hem och fixa någonting i magen...och lättsammast möjligt så blev det pytt i panna och stekt ägg.


Sedan då denna kompis åkt härifrån så gick äldsta guldkornet till en annan kompis och det yngsta försvann ner till sina kompisar här intill så jag fick lite egentid mitt uppe i allting...så jag gjorde mig en STOR kopp med kaffe, tog med mig kollegieblock, penna och sudd ut och satte mig i kvällssolen och bara njöt och skrev ett par texter, blev mest en massa "blaha" bara men det går ju att fila vidare på dom...skrev bara det som kom upp också får man kanske sätta sig och läsa igenom, ändra, fundera och göra om vid senare tillfälle. För det är ju då det "poppar upp" som man ska se till att få ner det på papper...


Det var ju tänkt att guldkornen skulle åka till sin pappa nu i kväll men jag ville behålla dem ännu en natt. Ska ju inte åka så tidigt i morgon så deras pappa får hämta dom efter det att vi klivit upp och ätit frukost i morgon i stället...eller det blir bara det yngsta guldkornet han hämtar rättare sagt eftersom det äldsta ringde nyss och sa att hon sov hos pappa redan nu i natt. Hon och hennes kompis gick ju förbi där hos honom då de skulle gå och bada nu i kväll så då tyckte hon att hon lika gärna kunde sova där också följer hon med hit i morgon då han hämtar lillasyster och hämtar sina saker då....så det är bara yngsta guldet som blev här en natt extra.


I morgon ska jag upp till min moster i Ånge först och hämta min mamma, sedan hem och försöka vila en liten stund för sen i morgon kväll ska jag åka upp till en liten by ett par mil härifrån, hem till min nyfunne vän och vara med om en kväll i sång och musikens tecken...en liten uppladdning inför själva festen som skall vara där på deras loge på lördagen. Ska bli KUL !!!

Har varit en underbar dag i dag....låt oss nu se om helgen går i samma tecken. Roligt kommer det bli i alla fall...det ska jag se till :-)

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

16 augusti 2012 21:35

Det verkar som en trevlig dag för dig. Så skönt.
Vi hoppas på fler såna :-)

kram

AME

16 augusti 2012 22:56

Tack :-)
Ja såna här dagar behövs fler....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards