Alla inlägg den 10 juni 2013

Av AME - 10 juni 2013 13:30

Ja det är vad vi skriver i almanackan för i dag och åter igen har det gått ett par dagar sedan jag skrev något sist...

I fredags skjutsade jag guldkornen till sin pappa där vid 13 tiden och därefter styrde jag kosan hem till hjärtat och vackra paradiset i Ede för att tillbringa helgen där hos och med honom.

På fredagen hade han spelning i grannbyn tillsammans med det band där även min fina vän T är med (och är frontfigur och den som startade detta 5 mannaband) så fredagen blev fylld utav musik, underbar musik, rolig musik och bra musik och jag kände hur fylld jag var utav glädje då på natten när vi kom  hem...underbart!!!

Dock var det VÄLDIGT svårt att komma till ro efteråt och vi låg nog och snurrade på rätt länge då vi väl lagt oss...först på morgonsidan slumrade vi till i någon timme.


Och då på morgonen vaknade jag på ett sätt jag inte velat vakna på...för under den korta stund jag lyckades somna till drömde jag typ om ALLT jävla skit som har hänt från det att jag var barn och fram till dags datum och jag vaknade gråtande och fick bege mig ner på toan eftersom jag inte ville väcka hjärtat med min gråt....men då jag kom upp på loftet igen så kom tårarna igen och jag sa bara "jag hatar drömmar"...sen höll han bara om mig hårt och jag kunde få gråta klart.

Önskar så att jag kunde berätta för honom om allt som varit, allt som hänt men han har sagt vid något tillfälle att det som varit är inget som intresserar honom så jag lät bli att berätta ingående om allting...för vill han inget veta så vill ju inte jag bara babbla om allting...


Efteråt då vi vaknat till riktigt och stökat undan med frukost och annat så styrde vi kosan mot Hudiksvall eftersom det skulle införskaffas någon present till hans systers barn som nyss tagit student och examen som vi sedan skulle till då på kvällen...ska villigt erkänna att jag var smått nervös eftersom det då åter skulle träffas en massa nya människor och efter morgonens drömmar och gråt kände jag mig faktiskt rätt så låg...och i bakhuvudet låg en annan sak och gnagde nämningen det känsliga ämne som jag gjorde ett inlägg kring häromdagen.


Försökte ta upp ämnet lite i bilen men det blev inte så mycket sagt ändå men man får väl prata om det i omgångar...för prata kring det måste vi göra. Han sa förvisso en sak men det är liksom inget som gör det hela lättare på något vis så....jag är inställd på att ta ett beslut fastän hjärtat säger nej, hjärnan säger ju ja så jag får lyssna på den i detta fall för man kan inte alltid tänka med sitt hjärta.


På lördsgkväll var vi så hem till hans ena syster då på student och examenfirande och jag måste ju säga att det enbart verkar vara trevliga och varma människor i hans släkt men jag är ju som sjag är...tyst och blyg och höll mig i skymundan. Hjärtat påpekade detta vid något tillfälle att jag skulle kliva fram och ta plats men nääädå...inte AM heller...BLÄÄÄÄÄ vad jag hatade mig själv!!! Och jag VET att jag måste ändra på mig på den biten...


För det finns 2 saker som hjärtat har anmärkt på, eller anmärkt är väl fel ord men som han i alla fall sagt att han  märkt och det är att jag gärna gömmer mig + att jag är väldigt tyst...han vill att jag ska ta mer plats, synas och prata mer....så det är ju något jag verkligen MÅSTE försöka bli bättre på...för jag vill ju att ALLT ska funka mellan oss <3


Söndag tog vi oss en riktig sov och mysmorgon och klockan var nog nästan halv 12 innan vi klev upp och åt "frunch".
Efter det planerade vi att låna båten av hans systers man och bege oss nedför ån men innan dess skulle vi på konsum en sväng och på väg dit drog så klart ett regnoväder in så vi tog och gjorde oss en liten biltur och han visade mig lite i omgivningarna runt Hassela...på vackra ställen, på ställen där han arbetat och lite annat.
Då vi kom hem tillbaka till paradiset så hade det klarnat upp så pass att vi tog och lånade båten och begav oss ut på ån och fiskade ett par timmar i alla fall...jag fick ingen fisk men njöt till fullo utav stunden just där och då.
Kände fjärilar i magen då jag tittade på hjärtat där han satt i båten och kastade med sitt spö medans fåglarna kvittrade runtom, forsens brus hördes, solens strålar som sökte sig mellan träden och ner på ån där vi satt....ojojoj....LYCKLIG!!!


Anna-Maria kände LYCKA!!!


Efter fisketuren satte vi oss och åt en sen middag bestående utav rostat bröd med ost, majonäs, ett glas vin och kräftor som fångats i ån intill...behöver jag ens förklara hur gudomligt det smakade? Alltså...himmelriket nästa, typ!!! Det är ett jäkla pillande med kräftor men ack så jävla gott!!!

Blev lite frusen efter turen på ån så efter den sena middagen kurade vi ner oss i soffan under täcket och kollade på wallander innan det var dags att flytta oss upp på loftet och natta och så i morse var det då dags att bege sig hemåt i från Edes paradis och kärleken...halvvägs hem kom saknaden över mig och nu kommer det saknas i kanske hela 10 dagar innan vi ses nästa gång, dagen innan midsommarafton. Kan bli att vi ses innan dess men som det ser ut nu  med skolavslutning och spelningar och annat för hans del så verkar det som om det inte blir föränn då.

Midsommarhelgen kommer säkerligen bli en härlig helg också. Ska följa med honom till en camping som ligger mellan Sundsvall och Härnösand där han och en bekant till oss ska stå för underhållningen på  midsommarafton och midsommardagen...dock ska vi åka i från en stund på midsommardagen eftersom han ska spela med spelmanslaget hemma i Bergsjö så det blir lite hattande hit och dit men det blir en helg jag ser fram emot iaf...fylld med musik :), närhet, skratt och umgänge och massa trevliga människor förhoppningsvis.


Vet inte riktigt när mina guldkorn kommer till mig nu nästa gång eftersom sommarlovet börjar efter avslutningen nu på torsdag. Det äldsta gulskornet åker på klassresa i 3 dagar på söndag och det yngsta följer ev med sin farmor hem till Stockholm till helgen, vet inte riktigt ännu hur det blir med allt och vet ingeting alls överhuvudtaget hur det blir här i sommar med allt....jag kommer dock inte ha möjlighet att åka någonstans med barnen i år mer än i närheten och hitta på småsaker också ska vi väl tillbringa 1 v hos hjärtat och hitta på lite saker därikring så det blir nog bra ändå i sommar hoppas och tror jag. Det får det så lov att bli för jag kan inte trolla....det finns inga pengar, så är det bara...


I dag då jag kom hem så hann jag bara kliva innanför dörren så rann allt bara ur mig, blev kräkfärdig över allt jag skulle behöva göra här hemma men som jag av olika anledningar inte kan. Jag har ett hus men inget hem...den dag jag fått röjt upp här och fått i väg allt jävelskap...då kanske det kan kännas som ett hem men just nu är det bara ett jävla hus.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards