Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Jag reser mig igen.......

Av AME - 30 juli 2012 10:58

Ja så sjunger ju Thorsten Flinck i sin låt...


Jag har senaste åren fallit så många gånger och jag har lyckats resa mig MEN nu i natt kom jag till en punkt där känslan utav att inte klara av att resa mig igen kom över mig och så även rädslan för att falla ännu en gång OM jag lyckas resa mig...jag har med andra ord ramlat ner igen och denna gång med ansiktet före känns det som.


Ligger med ansiktet nerborrat i den svarta jorden och jag får ingen luft och försöken att resa mig misslyckas och jag blir mer och mer utmattad....så KÄNNS det.


Det är inte det förflutna som får mig och falla utan det är NUET...många tror ju att jag sitter och ältar och ältar det som varit men så är ej fallet utan det är nuet som får mig att falla och har så fått länge nu...inte det gamla, inte det förflutna...utan hur allt är just här och nu.


Det förflutna kan man lämna men nuet, hur lämnar man det?
Jo genom att ge upp...och det alternativet finns inte i min värld i dag.


Jag har velat ge upp så många gånger men ändå sitter jag här...jag har rest mig så många gånger...alla säger jag är en stark människa men just nu känner jag mig allt annat än stark.

Känner mig så liten och svag, skulle vilja få krypa in i någons famn och få gråta ut allt som jag känner...men ingen famn finns att tillgå.

Skulel vilja ställa mig upp och skrika ur mig all sorg, smärta, ilska, hat, förtvivlan och annat skit.

Jag känner mig ensam, jag saknar någon och jag saknar mina guldkorn så mammahjärtat gråter.

Jag förbannar hela den situation som är just nu med allt vad den innebär...det är faan inte kul nu!!!


Det är nuet som gör detta med mig, inte det förflutna :-(

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

31 juli 2012 08:45

Du borde flytta. Börja om.
Det är svårt att det blir ngn ändring annars.
Sen kan du tänka på hur många det faktiskt är som inte har sina barn jämt. Försök att inte gräva ner dig när dom är hos sin pappa.
Se de som ett tillfälle att slappna av, vila, städa upp, göra vuxensaker. För så här ÄR det. Bara att gilla läget & göra det bästa av situationen.

kram

AME

31 juli 2012 11:05

Ja kunde jag skulle jag flytta men det finns liksom inget alternativ då jag inte får hyra bostad någonstans pga olika anledningar (betanmärkn bla + att soc INTE går in och hjälper mig med något så länge jag äger huset) så jag MÅSTE bo i detta hus...provat sälja det men får det ej sålt heller och skulle jag få det sålt så blir det inte många kronor (50-100000 kanske och det får man ingen ny bostad för)

Saknaden efter barnen känns utav hela tiden i hjärtat då de inte är här men det är inte det som tar ner mig nu utan NUET i stort...saker händer runtom som påverkar mig negativt...att jag står utan arbete,söker arbete efter arbete utan att få något, att ekonomin har fallit, att jag behöver fixa saker på huset men har ingen möjlighet till det, folk som ff pratar skit, jag trodde jag hade en relation på gång men så visade det sig att även han var ett mindre svin och bara ville lekta, jag sover inget på nätterna på grund utav allting, jag har återfått mina muskelinflammationer (tietzez syndrom) i bröstkorgen, hela kroppen är knölig utav muskelknutor pga alla spänningar....

Så detta med barnen är accepterat, fast saknaden finns inuti hela tiden....

Och hur i helvete det ska bli ändring på det andra...jaaa....jag FÖRSÖKER men hur jag än vänder mig så sitter arselhelvetet bak.

 
Ingen bild

Inga-Maj

31 juli 2012 16:35

Allvarligt talat så MÅSTE du ingenting. Du kan ta dig ur din situation om du vill. Om du ser bortom dina begränsningar.
Du kanske kunde hyra ut din bostad. Sälja det billigt & hyra en lgh långt bortom allt skitprat.
Jag vet att det är i stort sett omöjligt att få en andra chans som person på en liten ort.
Folk har dig redan i sitt lilla fack. Vad du än gör. Om du så gifter dig med kungen så ändras det inte.
Tyvärr!

Därför är det fruktansvärt svårt att resa sig som ny stark individ & tro att folk ser det.
De flesta ser bara det negativa eller lägger in sina negativa känslor i det.

Du borde verkligen försöka att hitta en lösning.
Kanske du kunde jobba på annan ort till att börja med?
Släpp inte in ngn karl på livet så lätt heller. Inte för att jag vet om du gjort det :-)
Men var stark & var dig själv. Stå upp för dina åsikter & låt ingen trycka ner dig med sitt skitsnack.
De som snackar skit är dom som är fulla med skit.
Inte du!

Jag hoppas mina ord gör dig nånting gott & att det inte bara är svammel ;-)

AME

31 juli 2012 17:00

Dina ord är inte bara svammel....
Men då det gäller boendet så finns faktiskt inget annat alternativ just nu då jag inte får hjälp någonstans i från så länge jag äger huset och jag får ej heller sälja det för mindre än vad jag har lån på för banken och så mycket får jag inte ens om jag skulle sälja det så hur jag än vänder mig sitter arselet där bak...hyra ut är också prövat men för att det skall funka så måste jag ta ut en hyra som är jämnlik med vad amorteringen ligger på och det är ju bara att drömma om med tanke på att det är MASSOR som måste åtgärdas...så just nu är det faktiskt så att jag faktiskt MÅSTE bo kvar.
Sedan finns det EN...eller egentligen TVÅ anledningar till att jag gör det och det är mina barn och närheten till dom..jag vill inte ha mina barn enbart från fredagkväll till söndagkväll igen NO WAY!
Om folk har satt mig i fack så är de ena trångsynta jävlar och människor som inte kan ge en en andra chans på grund av att man blev sjuk...ja dom borde få ruttna i ensamhet en vacker dag.
För ALDRIG att jag sjunker så lågt att jag kommer be om ursäkt för att jag blev sjuk!
Jobba på annan ort, ja visst...söker ju i grannkomunerna men inga napp där heller.
Släppa in människor på livet gör jag nog lite för lätt, antar det är därför saker är som de är också just nu...men det är väl det där att man skriker efter närhet till en annan människa...
Är mig själv har jag varit hela tiden och det stör sig uppenbarligen många på men jag tänker fortsätta vara den människa jag är för jag vet med mig själv att jag inte är någon dålig människa och jag får ofta höra det från mina närmaste....
Jag är ingen dålig människa och har så aldrig varit men mitt sjukdomstillstånd förstörde allt...önskar bara folk kunde se det, det var inte jag...det var mitt tillstånd :-(
Men jag får bita i hop och ta all skit som kommer...enligt min läkare och många runtom är jag stark och jag önskar det kan komma en dag då folk fattar saker och ting och vill se mig för den jag ÄR, inte som den jag var då jag var sjuk.

Det är ju samma sak med missbrukare, de får leva med en stämpel livet igenom också ofta men lika ofta får de beröm för att de tagit sig ur det....så jag hoppas fortfarande på en dag där min stämpel är borta...det som gör mig mest förtvivlad är att jag inte gjort annat fel än att jag blev sjuk och det som hände under den tiden hände pga min sjukdomsbild...

Tack för dina ord :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards