Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Så var det kväll...

Av AME - 31 juli 2012 22:30

Dagen har varit så där...hade kunnat varit bättre om jag inte varit så öm och stel i nacken, axlarna och ryggen och om inte bröstkorgen brände som eld emellanåt iom inflammationen...men annars en rätt ok dag, bara en mindre svacka här på kvällen då saker poppade upp men men...


Medicinen Imovane är uthämtad så i natt kan jag sova...tänker dock försöka somna på egen hand men har jag inte somnat före 00 så blir det en sömntablett, på den vet jag att jag åtminstonde får 5-6 timmars sammanhängande sömn och i bland mer än så.


Seroxaten hade de dock inte hemma utan den får jag hämta ut på fredag men jag har ju några liggande så jag börjar med dom i morgon bitti...på dom tar det ju upp till 4 veckor innan man ser/känner skillnad men det kan gå snabbare än så...biverkningar har dom ju dock och den vanligaste är att man blir ännu mer nedstämd och mår sämre innan det vänder...första gången jag åt dessa så fick jag inga biverkningar och märkte av skillnaden efter 2½ vecka...andra gången mådde jag ännu sämre första 3 veckorna innan jag vaknade en morgon och konstaterade att solen sken...får se hur det blir nu denna gång då jag börjar med dom, hoppas jag slipper biverkningar bara för blir måendet sämre nu första tiden då blir det inte kul...men jag vet ju att det vänder och jag VET att dessa tabletter kommer få mig att må bättre, inte bra dock men bättre....


Fick en kallelse i brevlådan i dag, ner till sjukhuset för att kolla mina njurar och det redan på fredag!?!

Har väl aldrig varit med om att man får kallelsen bara 3 dagar innan men kanske fick de in en återbudstid och såg att jag stod på tur?!?!

Anledningen att jag ska dit är ju den att mina njurar tog rejält med stryk på grund av saker och ting och det är ju något jag får dras med...njurfunktionen är inte tipp top om man säger så men ej heller livshotande...men jag antar de ändå vill hålla koll och det är väl 1 år sedan jag var ner nu sist och kollade, har inte ens tänkt på det.....problemet är bara det att jag vet inte om jag kan åka nu på fredag så det måste jag kolla upp under morgondagen.


Har burit ut lite grovsopor också i kväll, har ju hur mycket som helst som skal köras i väg till tippen men då jag inte har någon dragkrok så har jag lagt allt under en stor pressenning bakom uthuset till dess jag kan låna ngn bil + släp eller har råd att hyra något...det var ju bara en droppe av allt jag ställde ut nu iom att man inte får ställa ut mer än 1 kubik eller 200 kg...blev typ 5% av allt skräp som ligger där. Men jag ska försöka fixa bort allt för det är faan inte kul när det ser ut som en soptipp ute :-(


Fick för mig att byta gardiner och lampor i köket också nu i kväll och kunde konstatera att jag behöver köpa nya gardiner...har 2 fönster i köket men bara 1 uppsättning utav gardiner som skulle passa i köket så nu får jag väl åka på erikshjälpen och kolla om de har några gardiner, billigast möjligt...sen önskar jag att jag kommer kunna fixa köket här i höst åtminstonde det värsta...men jag hyser inge förhoppningar. Inne kommer jag säkert kunna fixa till det rätt billigt men att byta fönster gör man inte billigt och fönstren MÅSTE bytas :-(


Jaja....


Nu är klockan halv 11 snart och jag ligger och tittar på en film...slog i gång äldsta tösens film "i taket lyser stjärnorna", en fin film...eventuellt kommer min vän förbi en stund här och gör mig lite sällskap men det får vi se hur det blir med det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards