Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av AME - 11 oktober 2011 22:38

Undrar om man kan få träningsvärk i sitt hjärta?

Om hjärtat har älskat så innerligt och blivit drabbat av långvarig smärta...

Arbetat så fint och lagomt då man älskat har.

Kämpat på så hårt och läkt sår fyllda av var.

Träningsvärk kan gå över men den kan även bli bestående.

Önskar den ger med sig så jag kan vända mot ett ännu bättre mående.


 

Av AME - 11 oktober 2011 20:18

Aj..oj..ajaj..ojoj..


Jag har oupptäckta muskler...eller kanske är det så att de har blivit förtvinade då jag tappat alla dessa 85 kilona som jag tappat?
  
Har i alla fall provat på något som kallas för "funktionell grundträning" här på Österåsen...en form av träning för både att få en bra upbyggnad av musklerna och en bra rörlighet i både leder och balans i kroppen. Denna form av träning är något som bland annat svenska landslagsmän använder sig av som grund för sin träning. Och efter samråd med sjukgymnasten här så är det detta jag behöver i första hand just nu och det jag ska fokusera på framför annan träning så som styrketräning...det får komma sedan.


Det är jäkligt smidigt detta med funktionell grundträning för det enda man behöver är en pinne eller stav (sopkvast/skurkäpp) och en tyngd av något slag så som en petflaska med något i....sen är det 7 olika övningar man gör och det hela tar cirka 30 minuter MEN man behöver inte göra det sammanhängande utan man kan göra en övning då och en annan sen. Så detta ska jag nog försöka ta med mig hem....


Jo, jag har i alla fall träningsvärk i dag...dels tack vare (jaa, jag säger tack vare och inte på grund av) dels intervall vattengympa (högt tempo) och denna funktionella grundträning...och jag har fått höra att om man får träningsvärk är det något positivt så jag får väl kanske vara glad att det gör jäkligt ont i typ varenda "mukkel" och led i kroppen just nu....det är så där "ontskönt" liksom.

 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards