Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av AME - 15 oktober 2011 22:01

   Klockan halv 7 kom det en liten tassande tös och tyckte det var morgon...det tyckte väl inte mamman i huset direkt men  det var bara att kliva upp också blev det morgonmys i soffan en stund.


Äldsta guldkornet sov till klockan var strax före halv 10 och hjärtat, ja han vaknade då jag skulle in i sovrummet och klä på mig strax före 10.

Ska väl villigt erkänna att jag varit väldigt tung i huvudet och trött hela dagen men det lär säkert bero mycket på all de sömnlösa nätterna och bristen på sömn uppe på Österåsen.


Har suttit och kollat igenom räkningshögen och fick se elräkningen....fattar ärligt inte hur jag ska kunna fixa den biten den här månaden eftersom det släpar efter där då inte soc kunde hjälpa mig den månad då jag inte fick någon inkomst alls...så det är x-antal tusen som ska hostas upp för elen och det kommer inte att gå så det lär sluta med att den blir avstängd men det går faan inte för jag ska ju ha barnen hos mig under hela första veckan i november...hur faan ska jag lösa detta?!


Nej fy faan för att ha hamnat i denna situation...bara för att jag blev sjuk och blev uppsagd på grund av den sjuktiden. Jag hatar att vara arbetslös och jag kan inte göra tamej faan någonting...har sökt 32 jobb sedan jag blev uppsagd och nu är jag åter sjukskriven eftersom arbetslösheten påverkar mig mot det negativa.

Har ont i magen var enda jävla dag och nu detta med elen...ja den kan ju få mig att vilja gräva ner mig och gå i idé...NÄR ska det vända? NÄR ska jag komma på fötterna igen?


Fullt ut alltså....


Ska jag måsta sälja bilen, teven och allt jag kan sälja för att kunna betala elen? Jag VET att soc har skyldighet att hjälpa mig men det spelar liksom ingen roll tydligen vad som står att läsa om biståndsbiten för de ger avslag ändå...fast det står klart och tydligt!! Blir så jävla förbannad...och LESS!!!


Fick ju sälja in mina smycken till pantbanken, smycken jag hade kvar som minnen efter mormor och morfar bland annat...detta fick jag göra för att kunna betala hyran då soc inte hjälpte till. VA?! Är det meningen att man ska tvingas till sånt när man har rätten till detta ekonomiska bistånd?


FÖRBANNAR soc....förbannar denna situation!!!


Men...jag älskar de mina och det gör mig gott...ett litet ljus i mörkret...men bättre vore det ju om jag fick ha mina älskade guldkorn hos mig mer.


I morgon ska de till sin pappa och då kommer mammahjärtat slitas i tusen och åter tusen bitar igen...och varje sånt avsked gör så ont!!! Nej, får nog ta tag i den biten också tror jag....fast jag tycker det är något man ska kunna diskutera utan inblandning av div instanser...finns ju en del som tyder på att de skulle ha mer föräldratid här hos mig än vad de har hos sin pappa. Han säger ju själv att jag träffar dom mer nu på helgen från fredag eftermiddag till söndsgkväll än vad han gör från söndagkväll till fredag...och det är väl jävligt fel?!? De bor där....är dom på fritids och dagis till kvällen eller!??!!


Nåja...nu i kväll har vi haft mys i soffan och på bordet stod inga chips eller annat snask utan ett stort fat med paprika, morot, gurka och blomkål + 2 olika sorters dip...GOTT och ett nyttigare alternativ än chips.




Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards