Alla inlägg den 15 november 2012

Av AME - 15 november 2012 22:26

Torsdagkväll och jag kan konstatera att det i dag har varit en BRA dag.


Efter det att barnen åkt till skolan så hoppade jag in i duschen och begav mig sedan i väg till en god vän för lite surr, kaffe och umgänge en stund...hem och förberedde för dagens middag och sedan i väg på skolan på utvecklingssamtal för yngsta tösen, ett samtal som gladde och värmde mammahjärtat och efter det så var det dags för utvecklingssamtal för äldsta tösen, även det ett samtal som gladde och värmde mammahjärtat :-)


Som förälder är man ju helt klart stolta över sina barn men när man får höra att de är goda, duktiga, skötsamma, hjälpsamma, omtänksamma, visar på vilja och allt annat som är positivt så blir man lite extra stolt på något vis....skolgången var ju lite si och så för min del med allt vad som hände och skedde så nu då jag hör hur bra det är på skolan och med skolan för mina barn så blir jag så glad och jag säger det att jag alltid kommer att stötta och finnas till för mina dyrbara guldkorn...och jag hoppas att de ska se mig som en förälder de kan prata med ALLT om och som ska känna att jag finns här för dom och att jag älskar dom av hela mammahjärtat.


Att känna att man är älskad av sina föräldrar är nog väldigt väldigt viktigt...själv var det väl lite si och så med det för egen del då jag växte upp. Finns ju inte många tillfällen som jag minns att mina föräldrar har sagt att de älskar mig precis så jag hoppas att jag kan få mina barn att känna att jag älskar dom, att de ÄR älskade!


Nåväl, efter samtalen så begav vi oss hem och påbörjade middagen som i dag blev kålpudding, sås, potatis och lingonsylt...och helt plötsligt så knackar det på dörren och in kliver "min nyfunne vän" och han förgyllde tillvaron en stund till fram på kvällssidan...och i dag/i kväll vågade sig yngsta tösen in och prata och hälsa och vara. Sist han var hit så vågade hon inte ens titta på honom eftersom hon tyckte han var så söt...haha...men nu så vågade hon både titta och vistas i köket med oss :-)...vill ju att barnen ska vara och bli bekanta med mina vänner.


Efter det att han åkt hem så satte vi oss ner framför teven en stund innan det var dags för dem att krypa till sängs. I morgon är det fredag och då är yngsta tösen ledig så det är bara äldsta tösen som skall upp i morgon och i väg på skolan men jag törs nästan säga att yngsta kommer att vakna hon också bara storsyrran klivit upp...så då får vi ha en liten "mysmorgon" där vi vaknar sakta och lugnt och sedan eftersom det är fredag blir det fredagsmys i vår lilla familj i morgonkväll. Tacos tror jag det får bli till middag...


Nu lite datatid innan det är dags att sluta mina blå...har varit en bra dag i dag och fler sådana hoppas jag på!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards