Alla inlägg den 13 november 2012

Av AME - 13 november 2012 20:46

Kom ju på att äldsta tösen skulle ha sina shorts till skolan i dag och en stund innan jag hade tänkt åkt med dom till henne så ringde "lillsyrrans" man och frågade vad jag gjorde...han skulle gå fram på skolan med ryggsäcken till deras tjej så då tyckte han vi kunde göra sällskap och även ta en promenad efteråt.


Tanken var först att vi skulle gå en liten runda runt byn här men i stället tog vi och knatade hem till min kusin och drack kaffe och surrade där en stund....och jag skall villigt erkänna att det var jävligt skönt att vara ute och gå.

Termometern visade på ett par grader - och det var lite så här "gråkallt" men solen sken och man kände av dess lilla värme då man väl kom ut i solpartierna längs vägen.


Kanske man borde ut å röra på sig lite mer...för det finns ju egentligen inget dåligt väder, man får se till att anpassa kläder :)


Efter det att jag kom hem så hann jag i alla fall med att slänga in en tvätt, diska undan och dammsuga lite. Sen strax före 17 skulle jag skjutsa äldsta guldkornet på hennes övning med kören i grannbyn. Satt kvar där och lyssnade då de hade veckans övning och hela jag blev varm inombords av deras sång och smått tårögd.

Tro hur tårögt det kommer att bli när de väl ska framföra dessa sånger i kyrkan här framöver, vid luciakröningen och annat...jösses! Mina barn har en känslig mamma....


Efter kören skulle hon vidare till bygdegården i en annan grannby där de har typ av "ungdomsgård" varje tisdag....och vad gör man inte för sina barn? Jo man skjutsar dem dit de ska....och vill :)


Så det blev inte någonting av med att röja på barnens rum i dag utan det får bli när det blir...renbäddning blir det i alla fall i morgon innan dom kommer...


Det har varit en BRA dag i dag men jag vet ärligt inte om jag törs säga så för snart kommer det väl en av dessa sämre dagar igen.....men dagar som denna får det gärna bli fler utav.


BRA dagar!!!

Av AME - 13 november 2012 09:12

och klockan är strax efter 9 men här har det varits vaket ett bra tag och det tog tid i  natt innan jag ens kom mig till ro och somnade...tror visst att det blev lite för mycket tankar i hjärnan ett tag under tiden jag och min "nyfunne vän" chattade och pratade, hehe...

Men lite sömn blev det och jag antar att jag klarar mig på det lilla som blev, annars får jag väl ta mig en power nap här under dagen.


I dag vet jag inte riktigt hur dagen kan komma att bli, i kväll är det ju övning med gospelkören men jag vet som sagt inte hur jag ska göra på den biten riktigt...älskar att sjunga men motivationen just nu är "nada". I kväll BORDE jag dock gå eftersom det tydligen är genrep inför helgens koncert nere i Kovland...så man kanske bör åka i alla fall. Men vi får se....


Plocka i hop lite på barnens rum ska jag i alla fall försöka göra i dag, rensa lite mer i yngsta tösens garderob och byta sängkläder i deras sängar. De kommer ju till mig i morgon efter skolan så då ska det vara "fräscht" och undanplockat på rummena deras tycker jag. Har väl varit lite dålig på det till och från men det är aldrig för sent att ändra sig :)


Till våren och sommaren har jag ju lite planer jag vill utföra här i hemmet men vi får se vad som blir...det hänger ju mestadels på detta med ekonomin, tyvärr...men någon ska i alla fall bli av med allt det jag vill.


Nu, kaffe !

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards