Alla inlägg den 21 november 2012

Av AME - 21 november 2012 22:29

Jaaa, jag fick en släng utav en sjuka här i kväll...jag blev så där "kurasjuk" & "kramsjuk"!


Problemet är att det finns botemedel och motmedel mot denna typ av sjuka men nu fanns det ju inget sådant att tillgå så jag får väl se hur länge denna sjuka håller i sig...att den ligger liksom lite så där gnagande hela tiden har jag känt ett tag men det var nu i kväll som den slog till med full kraft tror jag, eller kanske kan den bli "värre"?!


Jaaa, vi får väl se huruvida denna sjuka utvecklar eller avvecklar sig...

Av AME - 21 november 2012 18:21

ja så pass "mycket" sömn blev det...fast jag vet ite om man kan säga i natt eftersom jag inte somnade föränn någon gång mellan 5 och halv 6 i morse. Var helt jäkla hopplöst...vrida, vända, vända, vrida...men jag fick ju i alla fall de här timmarna i morse så jag har tagit mig genom dagen vaken!


Har varit till fränsta en sväng i dag. Mamma behövde på ICA så jag skjutsade henne också passade jag på att gå in på apoteket och hämtade ut sista asken med "nattinattpiller" på detta recept...hade tänkt sluta ta dessa nu då de jag hade tog slut men efter de senaste nätternas sömnstrul så konstaterade jag att jag nog fortsätter ta dessa ett tag till eftersom sömn är oerhört viktigt för ens mående men jag minskar ner dom till ½ tablett nu istf 1 hel.


Fick förlängningen på min sjukskrivning med posten i dag och i vanliga fall brukar jag aldrig be dem att skicka någon kopia hem till mig utan jag brukar be dem skicka intyg direkt till f-kassan men nu då jag fick förlängningen via telefon så skickade de en kopia hem till mig i alla fall och det var TUR kan jag säga för den var helt galen!
Dels så var den skriven i från helt fel datum så jag hade blivit utan ersättning i 9 dagaroch sedan så stod det att min sysselsättning var att städa på en skola flera mil härifrån!?!

Så nu hoppas jag att de rättar till detta fel nu så det inte blir något fel eller glapp med min utbetalning till veckan...


Fick besök utav "lillsyrrans" make och dotter här på eftermiddagen...kaffade och surrade och "mottels" gotroll målade och stökade på lite.


Efter det att de åkte hem så har jag tillbringat min tid vid datorn. Har lyssnat på musik och skapat spellistor på spotify + försökt få ordning på mina dikter och texter. Som de är nu ligger de skrivna i lite olika dokument och namn men nu håller jag på försöka lägga in alla på ett och samma + att jag faktiskt börjat på 2 nya också...


Klev upp på vågen nu i kväll och fick se att jag tappat 2.8 kilo....det är väl något som många skulle bli glada över men det kan jag inte säga att jag blev eftersom jag INTE vill gå ner mer. Det räcker nu, det räckte för flera kilon sedan. Anledningen till detta "ras" har jag ingen aning om men det kan ju ha att göra med att det pendlat så mycket i mitt mående sista tiden. Så nu ska jag väl försöka "fixa till" detta på nåt sätt eller åtminstonde se till att inte gå ner något mer...


Konstaterade att jag nog däremot skulle behöva börja träna och få bygga upp lite muskler för det är ingen vacker kropp jag har...när jag ställer mig framför spegeln så är det ju inte direkt att jag tycker jag är fin om man säger så. Med ett viktras på över 100 kilo så finns det ju en del överskott av hud och man är ju inte direkt spänd där musklerna en gång fanns...men det ska väl bli någon form av träning också, med tiden...


Men trots detta så måste jag ändå säga att jag är STOLT över mig själv som tagit mig igenom saker och ting och att jag sitter här i dag....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards