Alla inlägg den 20 november 2012

Av AME - 20 november 2012 22:50

Det ska ju inte undgå att säga att det i morse stack till i mammahjärtat då yngsta tösen gick till bussen för det gör det ju varje gång det är dags för veckobyte och det brukar ju bli en "påtaglig" dag känslomässigt MEN i dag blev det en bra sådan...


Sov förvisso jättedåligt även i natt som var, blev väl ungefär 1-1½ timme totalt även denna natt och huvudvärken höll i sig även till morgon då klockan ringde och det var dags att väcka guldkorn men dagen blev som sagt bra ändå...på flera sätt!


Gick ner till "lillsyrran" vid 11 tiden och satt där och pratade om allt mellan himmel och jord samt drack kaffe, bästa kusin kom förbi också och vi fortsatte med både kaffe och surrande...rätt som det är säger "lillsyrran" att jag nog skulle bli ganska så förvånad eftersom det svängde in en vit lite större bil....
"öhhhh" tänkte ju jag då...."va?!"....fattade ingenting förränns personen i fråga kliver in genom dörren.

"min nyfunne vän" :)


Till saken hör att jag i dag satt en lapp på dörren innan jag gick hemifrån där jag skrev vart jag var...händer inte allt för ofta att jag gör det men det händer i bland och speciellt då jag vet att det kan finnas möjlighet till att mamma kommer förbi. Om bilen står hemma och ingen öppnar brukar hon kunna bli aningens orolig efter allt som var då jag var sjuk så de gånger jag har bilen hemma men är borta själv så sitter det oftast en lapp på dörren och de flesta av gångerna är jag ju hos "lillsyrran" eller ute och går...men det är ju inte alltid jag gör det men just i dag är jag GLAD att jag satte den lappen på dörren för annars kanske jag "missat" honom....hmmm, i bland kanske det finns en mening med saker man gör?!


Nåväl, han skulle bara kika in en sväng för ett ärende men tog en kopp kaffe hos "lillsyrran" och blev sedan med hem till mig för att hämta det han kom för...den lilla svängen blev dock några timmar där vi lyssnade på musik, pratade, drack kaffe, åt mat och skrattade...kvart i 10 styrde han kosan härifrån först! Timmarna går visst snabbt i bland...


Så denna tisdag blev väldigt bra, huset har definitivt inte kännts vare sig tyst eller tomt...tvärtom så levde det upp än mer. Han lät mig lyssna på så underbar musik utav artister som jag aldrig nog ens skulle ha fått hört om inte han letat fram dessa och han plockade fram en enmansföreställning som hette ""bäst före" med Krister Claesson (från stefan & krister) och herregud säger jag bara.....det var rätt länge sedan jag skrattade så!!!

Och jag behövde det.......fy faan vad skönt att skratta!!!


Fanns ett citat ur denna föreställning som fick mig att fundera och det löd;


"Det är inte säkert att det skulle blivit bättre om du valt ett annat sätt
du har en inbyggd men omedveten känslokompass som gör att du väljer rätt.
I alla små och medelstora frågor skall man låta förnuftet råda
men i de stora frågorna ska man låta känslorna styra.
Så är det, relativt sett."


Joo det ligger något i det citatet, men om denna känslokompass snurrar runt runt då och förnuftet säger en sak medan känslorna säger en annan, där känslorna övergår förnuftet eller förnuftet övergår känslorna?!
Hmmm...detta blir min nattliga fundering :)
 
TACK min vän för att du visar mig utav din värld av musik och roligheter...musiken ger så mycket och att skratta gör en så gott. DU gör mig gott...på många sätt!
 
Huruvida det blir med sömnen nu i natt bekommer mig inte så mycket nu faktiskt, känner mig bara glad och faktiskt väldigt tacksam...ska nog fundera lite över det här citatet ovanför tror jag...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards