Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Ursäkta men jag kan inte...

Av AME - 9 oktober 2011 13:14

Nu får mina läsare ursäkta att jag upprepar mig men jag kan bara inte släppa detta...


 Fattar inte hur folk tänker...men uppenbart är att hjärnan slutar funka då spriten går in.
Sprit förstör, sprit löser inga problem....tror man att spriten löser problem, ja då har man ALKOHOLproblem!


Om man är beredd att välja man bort kärlek och omtanke bara för att man inte kan prata, då förtjanar man ingen kärlek eller omtanke själv.
Väljer man att inte prata med den man säger sig älska, då stänger man ju denne ute.
Stänger man den andre ute och inte släpper in den i sitt liv, då är man en feg jävla ynkrygg!


Om en gör en sak och blir avvisad och den andre ska hämnas med att avvisa, då befinner man sig i sandlådan på dagis.
Om den som säger sig älska inte visar det, älskar man då?
Stänger man den andre ute från sitt liv om man älskar någon?


Väljer man sprit framför närhet med den man säger sig älska...vad är det då man älskar?
Joo, spriten...FY FAAN för den, den gör en till en falsk jävla människa!!


Jag är uppvuxen med en väldigt dålig syn på detta med alkohol och har sett hur det kan förstöra. Folk i min närhet har bråkat och hatat, hotat och slagits. 

Folk har dött till följden av alkoholmissbruk...


Hade en väldigt tuff period själv i livet med detta där det delvis fick ett övertag över mig...måndag, onsdag, fredag, lördag och söndag vissa veckor.

Andra veckor fredag, lördag och söndag. Och det var inga små mängder heller...


I dag ogillar jag alkohol, visst, ett glas i bland vid speciella tillfällen eller om man är ut på krogen och tar en flaska eller två...men jag skulle i dag ALDRIG dricka för att bli full!

Jag är 39 år, jag beter mig som en vuxen...och att hälla i sig och bli full, otrevlig och nonchalant är INTE vuxet!!! Då tar man inget ansvar över sig själv, sina handlingar och ord...för fulla människor vräker ur sig vad som helst, ramlar, bråkar, hotar, pratar skit.

Det är FULT med människor som är så fulla att de inte kan fokusera blicken eller prata rent...VÄX UPP FÖR FAAN och skaffa kontroll över er själva!


Det sägs så mycket onödigt då en människa fått i sig sprit...då är man kung och tror man får både bete sig hur som helst och vräka ur sig vad som helst. Man tror man är den som ska bestämma....


MEN så finns det de som bryter samman och gråter då de fått i sig alkohol och DÄR kommer dess rätta person fram...att det ska behövas sprit för att en man ska kunna gråta.


Det är vackert med män som gråter...det är vackert med män som törs visa sina känslor!


 

 
 
Ingen bild

Förstående kille.

9 oktober 2011 14:13

Förstår nog ganska precis hur du känner, blev själv avpolleterad till förmån för spritdrickande för inte så länge sedan, iofs tvärtom eftersom jag då är kille och min fd en alkoholälskande kvinna.
:-(

AME

9 oktober 2011 21:51

Beklagar...ja alkoholen är en jävla drog som kan förstöra så mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards