Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Klump i magen...

Av AME - 23 oktober 2011 00:16

Har en klump i magen som växer sig större och större...anledningen till klumpen just nu heter "ekonomi". Blir så jävla less på den situation som blivit och jag blir förbannad över att jag hamnat i denna PÅ GRUND AV ATT JAG BLEV SJUK och allt faanskap som gjorde mig sjuk...alla människor och handlingar, ord och motarbetningar i tamejfaan allting.


Snart månadsskifte och det ligger räkningar på hög som släpar efter eftersom de på socialtjänsten inte behagade hjälpa mig ett förbannade dugg då jag inte fick ett öre...elräkningar bland annat...2 för huset nere i "helvetetsbyn" och 2 för huset jag bor i.

I runda slängar 11000 ska jag ut med på el! Och vartfaan ska jag trolla fram dom pengarna?


Ska upp på sociala IGEN på tisdag och göra en ny ansökan om hjälp med elräkningarna och jag har lusläst det som finns att läsa i socialtjäänstens riktlijer och vad man ska kunna få hjälp med etc så jag VET att de faan är skyldiga att hjälpa mig i detta fall och jag ger mig inte.

Det visades ju något väldigt intressant på en av dessa dokumentärprogram där det visade sig att socialtjänsten i just värsternorrland har stora brister.


Nekar dom mig hjälp med elräkningarna (det enda jag ber om hälp med dessutom) så kommer jag ta detta med någon utav dagstidningarna i kommunen. Jag har barn på halvtid och då är soc skyldighet även gentemot dom...så det ska bli intressant att se om det blir ett besök hos dagbladet och st också...


Tänk att det faan alltid är en själv som ska ta reda på rättigheter och skyldigheter...blir så jävla less !!!


Så elräkningarna är den klump jag har i magen och klumpen börjar påverka en för mycket nu kan jag säga...BLÄH!!!


Nåväl, i dag har jag och guldkornen varit och hälsat på en bekant en stund så Astrid har fått leka med sin kompis en stund. Hon har väl inte så många komisar här uppe ännu eftersom jag inte känner så många som har barn i ungefär hennes ålder...men jag hoppas ju att barnen ska kunna få bo hos mig på veckorna och då kommer de båda få många nya vänner.


BER varje kväll att deras pappa kan lyssna på mig för en enda gångs skull i detta...har har inte gått mig till mötes eller underlättat och hjälpt till i min väg tillbaka ett enda dugg...utan det är HAN som bestämt allting. Jag har inte fått säga till om någonting då det gäller barnen...ingenting. Spelar ingen roll hur mycket jag gråter av saknad efter mina barn...att jag har all tid för dem, hos mig skulle de aldrig behöva stanna på skola/fritids och förskola längre än nödvändigt. Äldsta tjejen skulle få ge hem själv efter skolan...


Hos deras pappa lämnas de på skola och dagis strax efter 7 på morgon och sedan är det inte hemma igen föränn kanske vid halv 5....och det fastän han jobbar hemma!!

Han säger att jag som har barnen fredag-söndag träffar dom mer än vad han gör...han kan inte fatta vad som är problemet!! Men problemet är ju för faan att om det är så jävligt så borde barnen definitivt bo hos mig...för på helgerna borde han ju ha tid med sina egna barn...fattar inte hur han kan ha hjärta att låta barnen vara på skola och förskola då de inte behöver!!


Så i mina ögon tänker han nog inte så mycket på barnen.....han är bara tjurig, diktatorisk och verkar ha äganderätt på barnen. Jag kommer mig inte som mamma så som det är just nu. Jag känner mig bara som någon jävla avlastning för hans del....FY FAAN!!!


JAG BER, LÅT BARNEN FÅ VARA HOS DEM FÖRÄLDER SOM KAN GE DEM DEN TID DE BEHÖVER!!! DEN FÖRÄLDER SOM VILL GÖRA LÄXOR, SOM VILL LAGA MATEN OCH ÄTA MIDDAG TILLSAMMANS MED.......SNÄLLA STEFAN, LÅT MIG NU FÅ VARA MAMMA !!!!!

VEM GER DIG ALL BESTÄMMANDERÄTT!?! VI HAR GEMENSAMVÅRDNAD.....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards