Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Blev ju inte alls som jag hade tänkt!

Av AME - 13 november 2012 20:46

Kom ju på att äldsta tösen skulle ha sina shorts till skolan i dag och en stund innan jag hade tänkt åkt med dom till henne så ringde "lillsyrrans" man och frågade vad jag gjorde...han skulle gå fram på skolan med ryggsäcken till deras tjej så då tyckte han vi kunde göra sällskap och även ta en promenad efteråt.


Tanken var först att vi skulle gå en liten runda runt byn här men i stället tog vi och knatade hem till min kusin och drack kaffe och surrade där en stund....och jag skall villigt erkänna att det var jävligt skönt att vara ute och gå.

Termometern visade på ett par grader - och det var lite så här "gråkallt" men solen sken och man kände av dess lilla värme då man väl kom ut i solpartierna längs vägen.


Kanske man borde ut å röra på sig lite mer...för det finns ju egentligen inget dåligt väder, man får se till att anpassa kläder :)


Efter det att jag kom hem så hann jag i alla fall med att slänga in en tvätt, diska undan och dammsuga lite. Sen strax före 17 skulle jag skjutsa äldsta guldkornet på hennes övning med kören i grannbyn. Satt kvar där och lyssnade då de hade veckans övning och hela jag blev varm inombords av deras sång och smått tårögd.

Tro hur tårögt det kommer att bli när de väl ska framföra dessa sånger i kyrkan här framöver, vid luciakröningen och annat...jösses! Mina barn har en känslig mamma....


Efter kören skulle hon vidare till bygdegården i en annan grannby där de har typ av "ungdomsgård" varje tisdag....och vad gör man inte för sina barn? Jo man skjutsar dem dit de ska....och vill :)


Så det blev inte någonting av med att röja på barnens rum i dag utan det får bli när det blir...renbäddning blir det i alla fall i morgon innan dom kommer...


Det har varit en BRA dag i dag men jag vet ärligt inte om jag törs säga så för snart kommer det väl en av dessa sämre dagar igen.....men dagar som denna får det gärna bli fler utav.


BRA dagar!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards