Alla inlägg den 17 april 2012

Av AME - 17 april 2012 20:37

Har kommit hem för en stund sedan efter att ha varit hos "lillsyrran" och gotrollet och ätit middag.

Tortellini och en jäkligt god sås...enkelt och gott men tyvärr inget man äter så ofta men det ska det bli ändring på.

Såsen hon hade gjort var så god och det berodde mkt på en krydda som hon hade haft i så nästa gång jag åker ner till stan måste jag in på willys och införskaffa den kryddan för MUMS vad god den var !!! Användbar till mycket skulle jag tro...


Blev så glad och överraskad förut då mitt yngsta guldkorn ringde och pratade...det händer inte så ofta att hon gör det då hon är hos pappa men i kväll gjorde hon det och mammahjärtat smälte ju så klart. Pratat med äldsta guldkornet också och ska ringa och säga god natt till henne strax efter klockan 21.


I morgon ska jag ut med "lillsyrrans" hund igen eftersom hennes man inte kom hem nu i natt utan kommer i morgonkväll/natt först och hon själv jobbar i morgon också. Blir 3 härliga promenader med honom i morgon också...hoppas bara att det kan hålla upp med snöfall då för i dag har det snöat hela dagen och gör så fortfarande...TYPISKT!!!

   

Jag & Leo 


Skulle vilja ha en hund igen...skaffade mig ju en helt underbar labrador (ROCKY) 2008. En lekfull och väldigt livlig kille på 1 år som jag började gå på kurs med och som jag hade stora planer för...men då jag blev sjuk så sålde barnens pappa honom då jag låg på sjukhus...gissa om jag blev ledsen. Så jag skulle verkligen vilja skaffa en hund igen någon gång...nu finns det ju ett problem, nämnligen att hjärtat brukar reagera på hund och vägrar äta någon allergimedicin. Så någon hund blir det inte i nuläget...men den dag jag skaffar någon (OM jag skaffar någon) så kommer jag gå kurser med den hunden också för det var så kul både för mig som ägare och för hunden...


 

Älskade & Saknade Rocky 

Av AME - 17 april 2012 15:12

I natt var en halvskaplig natt vad det gäller sömnen, vaknade "bara" 3 gånger...

Klev upp 8 och slängde igång en tvätt samt dammsög uppe i mitt sovrum, skulle verkligen behöva få till däruppe vad gäller det mesta...men det blir väl så snart jag fått omorganisera lite...ska ju flytta mitt sovrum bla.


Klockan 10 gick jag och hämtade "lillsyrrans" hund Leo och tog ut han på en 40 minuters promenad. Hennes man är på utbildning i dag och själv jobbar hon så självklart ställer man upp   han är ju så söt också den hunden !


När vi kom tillbaka från promenaden så fick han sitta ute i linan ett tag och jag gick hem och åt frukost och hängde tvätt...kvart i 12 gick jag ner och hämtade honom igen och då blev det en lite kortare promenad på 30 minuter.

Leo är ju en hanhund och hanhundar har ju den tendensen att de ska stanna och skvätta i tid och otid, så även Leo och jag blev så full i skratt för efter varje skvättning så var han tvungen att krafsa och sprätta...hahahaha, sötis!


Efter den promenaden fick han också sitta ute och jag gick hem och la mig på soffan en stund och läste...och kors i taket, jag lyckades läsa ut en hel bok! I vanliga fall brukar jag somna någonstans mitt i boken men denna sträckläste jag...


Klockan 2 gick jag ner och hämtade Leo igen och tog dagens tredje promenad, denna gång var vi ute i nästan 50 minuter. Leo hade säkert kunnat traskat och gått hur långt som helst han, ett riktigt litet energiknippe. Denna gång då vi kom tillbaka så fick han gå in eftersom hans familj strax kommer hem i alla fall...ska gå ner dit igen lite senare för "lillsyrran" bjuder på middag i dag   


Skulle kanske behöva elda lite för att få upp lite värme här i huset men än är det inte så farligt, så länge det är över 18 grader är det okej för min del och termometern visar  på 18.9 just nu så jag kan nog kanske lugna mig tills sedan i kväll eller kanske till och med vänta tills i morgon...går ju som sagt bra att hålla nere temperaturen nu då inte barnen är här. Ska villigt erkänna att jag längtar tills det blir varmare ute och man kanske inte behöver elda alls....



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards