Alla inlägg den 18 april 2012

Av AME - 18 april 2012 19:25

Ja med de orden kan man väl i stort sammanfatta dagen som varit i dag.


Vaknade vid kvart i 6 och var tokpigg, gick upp och drack en kopp the och rostade 2 frallor och därefter gick jag upp och la mig för att lösa korsord ett tag....somnade och sov till kvart i 9.

Upp och tog reda på tvätten torktumlaren...måste verkligen ordna detta med förvaring utav sängkläder, handdukar och kläder...hmmm   


Klockan 10 gick jag ner och hämtade bästa vovven Leo och tog mig en promenad på cirka 40 minuter...han är ju bara så rolig med sitt krafsande och sprättande. Efter promenaden så fick han sitta ute och jag tog och begav mig till bästa kusin Lise-Lotte på en bra stunds kaffesurrande...tror vi tömde en hel stor perkulator med kaffe...ka ka ka kaffe da da darr!!! Sedan hade hon bakat så jäkla goda kanelbullar så ojojoj....varenda gång jag bakar blir de oftast rätt tråkiga och kompakta och det spelar ingen roll hur mycket de får jäsa eller hur mycket klet jag smörar på....hennes kanelisar var PERFA !!! Hmmm...ska nog prova på ett kanelbullsbak jag också tror jag.


Kan ju vara fin fint att ha i frysen och plocka fram då man får besök  


Ut på prommis igen med bästa vovven Leo och denna gång var vi nog ute i nästan 1 timme. Han fick syn på en ekorre efter vägen och han hade nog bra gärna velat springa efter den men jag sa åt honom att sitta och där satt han...söt nöten !!! Efter den promenaden fick han gå in och invänta att hans familj skulle komma hem.


Hem och slängde in ännu en maskin med tvätt, den ligger nu på tork i tumlaren och den skall väl tas reda på sedan innan jag lägger mig...


Fick en djävulsk huvudvärk nu här på kvällskvisten, hoppas bara den inte övergår till migränhuvudvärk för jag har hellre vanlig huvudvärk flera dagar än att få sån där riktig migränhuvudvärk....fy faan, tvi, tvi, tviiiiii !!!


Hade tänkt slängt in eld och elda ett par pannor i kväll innan jag lägger mig men jag kollar på termometern och ser att den visar på 19.5 så jag tror jag skippar eldningen i kväll...= spara på den lilla ved som finns kvar, hehehe !!

Hä ä varmt unner täckä ´...


I morgon har jag lite planer på stök inomhus...hur jag ska få undan allt det jag vill få undan har jag dock ingen susning om men på något jäkla vis ska det väl gå...det få bli lite temporärt för bara jag fått kört i väg en massa skräp etc ur boden så ska det ju vara förvaringsmöjligheter där ute . Får se hur jag påbörjar första steget nu då i morgon...OM jag nu gör det.


Nu lite teve innan jag ska ringa och säga godnatt åt gulden...sedan är det nog natti natt för min del också tror jag.

Huvudet dunkar på som värsta ångloket....



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards