Alla inlägg den 19 april 2012

Av AME - 19 april 2012 19:32

Har nu gjort datortomografi och magnetröntgen samt tagit ryggmärgsprov + en hel rad andra prover och bilderna visade inget direkt avvikande mer än en svullnad på ett ytligt kärl (ofarligt) och vätska i bihålorna + svullna körtlar vilket KAN vara orsaken till den extrema migränhuvudvärk jag fick...trodde ärligt att huvudet skulle sprängas och att jag höll på få någon hjärnblödning eller liknande, men det har de uteslutit nu och det känns skönt!


Blir kvar här tills i morgon men kommer nog få åka hem efter morgonronden.

Har fått en injektion med något preparat som ska få huvudvärken att avta...vilket jag hoppas sker rätt snabbt för det är faan inte kul nu! Måste komma i håg att fråga vad det var de gav mig...här tar man liksom emot allt bara för att slippa ha ont!


Sitter utanför avdelningen just nu då jag skriver detta, mobil är inte tillåtet att ha på där jag ligger eftersom det finns patienter med ekg liggande där och en mobil kan ge störningar. Så jag får väl slå av mobilen nu och gå in och lägga mig och vänta och se om denna huvudvärk ger med sig snart.


Av AME - 19 april 2012 15:41

Huvudvärken/migränen tog en enorm kraft tidigare och jag fick både synbortfall och dubbelseende + att det bara sprängde i huvudet. Sitter nu på vårdcentralen i fränsta och eventuellt kommer jag få åka ner till sjukhuset i Sundsvall för att köra en scanning/röntgen och lite annat för att utesluta andra saker än just "bara" migrän...Sitter och väntar på att få höra vad de kommer fram till här, läkaren skulle visst rådgöra med dom i sundsvall.

Av AME - 19 april 2012 14:03

Huvudvärken övergick till migrän på morgonkvisten...var upp på toan där vi halv 5 och då bara exploderade det kan man väl säga och migränen var ett faktum. Var ner och drack en kopp te och åt en halv smörgås men sedan stod det mig uppe i halsen...tog mig medikamenter, ett glas vatten och begav mig upp till sovrummet och kröp ner under täcket och där blev jag liggande till klockan var närmare halv 1.


Minsta lilla rörelse fick liksom huvudet att fullkomligt explodera och snurra så det var liksom bara till att ligga still men där vid halv 1 kom rastlösheten över mig och jag fick på mig kläderna och förflyttade mig ner till soffan och slog på teven...problemet med att kolla på teven då man har migrän är att man får kolla med ett öga för att undslippa dubbelseende. Likadant är det nu då jag sitter och skriver detta på datorn...jag är enögd !!


Jag som skulle göra så mycket i dag hade jag tänkt...jo tjena ! Det blir liksom ingeting gjort i dag kan jag säga...i alla fall inte så länge denna jävla migrän håller i sig. Tänkte ställa mig och ta reda på disken men inte ens det gick, var bara att släppa allt och bege mig till soffan. Fy faan vilket helvete detta är...det förstör ju så mycket för en   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards