Alla inlägg den 5 juni 2012

Av AME - 5 juni 2012 23:03

Är så trött så ögonen snart går i kors på mig men tänkte väl försöka få till några rader här innan jag stänger ner och slår igen ögonen.


I dag har det varit skola och förskola för guldkornen.

Hämtade upp "lillsyrrans" go troll också då jag skjutade yngsta guldet till förskolan. "Syrran" har nämnligen opererat sin fot och kan inte köra bil nu men eftersom hennes go troll och mitt guld har samma dagar och samma tider och dessutom går på samma förskola så är det en självklarhet att ställa upp och skjutsa till och från dagis nu så länge hon inte kan köra bilen....hennes go troll är ju "mottels" go troll också :-)


Efter det att jag lämnat dem på förskolan så åkte jag tillbaka till "syrran" och kaffade + surrade utav en bra stund. Tog upp och gosade lite med deras marsgrisar Otto och Sicten också...vad är en marsgris tänker ni....men om jag säger marsvin då!? Yngsta guldkornet skulle också vilja ha marsvin eller hamster har hon sagt så vi får väl se nu då hon får eget rum i fall det kan tänkas bli något utav dessa 2...


Efter kaffande och surr så begav jag mig hem och fortsatte stöka på och röja ur i huset och kors i taket så är det urplockat och tömt nu. Nu är bara problemet hur i helskotta jag ska få in min säng där...troligtvis kommer jag inte kunna ha sängramen utan nu blir det väl bara ben på madrassen...rummet är ju så litet så jag är glad om jag överhuvudtaget får in min 160s madrass där...kanske får gå ner till en 140s innan det är klart men det gör inte mig något...jag har ju som sagt bara mitt sovrum till att sova i, barnen både leker och spelar ju på sitt rum så därför är det av vikt att de nu får varsitt rum.


Då jag hämtat barnen på skola och förskola så var vi hem till pappa en stund och gratulerade honom på hans 77 års dag. Min lilla pappa....i bland funderar jag på hur länge han kommer finnas kvar i mitt liv, speciellt de gånger han varit dålig :-(


Nu i kväll har jag  fått upp min utepaviljon men jag säger bara en sak, att sätta i hop en sådan är inte lätt då man är ensamen....tur att ingen stod och filmade mig med någon dold kamera kan jag säga för herre jisses innan jag fick i hop stommen. Paviljongen är rund och en rund sådan är jävligt svårt att få att stå innan man fått i hop alla delar....började faktiskt tokskratta mitt i allt jäkelskap....ojojoj, tur ingen såg mig!!!

Men nu står den där och i morgon ska trädgårdsmöbeln tvättas utav också hoppas både jag och guldkornen på fint väder nu så vi kan sitta där i och mysa....foto kommer ut när allt är klart där i!


Har varit energifylld i dag också och känt mig helt okej...men nu då jag la mig på sängen så ramlade jag ner pladosk! Känslan utav ensamhet och hjärtesorg kom över mig och slog omkull mig....har gråtit...massor...och gör så fortfarande...


Men jag lär väl ska försöka sova nu snart, äldsta guldkornet har fotbollsmatch i morgon och vi ska vara där klockan 10 så det är väl bäst att sova om man ska orka upp och vara något så närt pigg...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards