Alla inlägg den 12 juni 2012

Av AME - 12 juni 2012 23:02

och enbart utifrån rubriken att döma lär det ju finnas de som tänker "suck"...men så GÖR DET DÅ, sucka på !


Natten som var bjöd i alla fall inte på just någon sömn alls, somnade till i 2 omgångar och sov väl 20-25 minuter båda gångerna...utöver det, ingen sömn alls! Men men, sova får man ju göra tids nog...


I dag var äldsta guldkornet i väg till frissan så numera har jag en gyllenblond dotter med 3 tunna slingor i häftiga färger. Hon blev lite missnöjd dock över att håret blev så kort men frissan var tvungen att klippa bort nästan 8-10 cm eftersom det var så pass slitet...hon  blev så fin mitt älskade guldkorn.


Halv 3 var det sommarfest på yngsta guldkornets förskola...hennes sista sommarfest och dag på förskolan eftersom hon går på sommarlov från och med i dag och sedan börjar hon ju i skolan våran stora lilla tjej.

Blev väldigt jobbigt vid 2 tillfllen där på sommarfesten då saker givetvis kom över mig och jag var tvungen att gå och låsa in mig på toan och kräkas pga kaosen inom mig. Det blev dels jobbigt pga hennes pappa var där och sedan då man kollade på alla foton och teckningar hon fick med sig från förskolan från det att hon började då hon var 1 år och fram tills nu....jaa, jag både kräktes och grät där inne på toan.


Så sedan dess blev det en mycket jobbig eftermiddag och kväll...känslomässigt...och jag kan efter dagens reaktioner säga att jag just nu känner det som att jag nog inte fixar morgondagens skolavslutning...om detta var reaktionen då det bara var barnens pappa, hur blir det inte då med honom, mitt utbyte och de andra? Och i kyrkan, vart tar man vägen då när den är fullsatt och man sitter mitt i smeten?

Nej, ni får tycka jag är fånig, idiotisk eller fjantig eller vad ni än tycker...så jag vet inte hur det blir.


Äldsta guldkornet (som har sin avslutning i morgon) såg hur jag reagerade i dag och förstår om jag inte kommer i morgon, hon sa till och med "men pappa kan filma i så fall om du inte kan komma".....men jag VILL...men efter dagens reaktion....jaa, jag vet inte...


När jag kom hem från sommarfesten brast allt för ett tag och känslor av ledsamhet, förtvivlan, sorg, hjälplöshet, ensamhet och ilska kom upp...tog bilen och åkte upp på apoteket för att lösa ut en utav mina mediciner emn tror ni den fanns hemma på apoteket? Näe....så jävla typiskt alltså för jag hade verkligen behövt den!!!

Fast kanske var det tur också....


Nu i kväll var jag också och besökte "ängla Annika"....satt en stund och pratade där hos henne. När jag sitter där vid hennes grav händer en smått märklig sak...vad som hände behåller jag inom mig men jag hörde åter igen ordet "styrka"...jag vet att du lyssnade då jag var hos dig Annika, önskar bara jag kan komma att få svaren med tiden....saknar!!!


 

Av AME - 12 juni 2012 08:33

Ja det kan gott konstateras att jag har verkliga sömnproblem för nätterna funkar inte snart för min del....sista omgången var det 14 nätter med sönderhackad och minimalt med sömn innan jag däckade utav och sov bra några nätter, nu är jag på natt 4 med taskig sömn...undra hur många nätter det blir denna gång och hur många sådana klarar ens kropp egentligen av innan den brakar samman?! För det vet jag att den gör...förr eller senare.


Ja i natt då jag inte kunde sova så tog jag i alla fall bilen och bagav mig ut och åkte en sväng för att skingra tankarna i hjärnkontoret och för att spela musik på hög volym....ett sätt som får tankarna att skingras....åkte förbi den hemska olycksplatsen och tänder där ett ljus för de 2 omkomna och deras alla anhöriga. Många ljus brann där på plats, många var de brev & kort som låg där, många gosedjur, foton och blommor...det är hårt att riktigt ta till sig en sådan här sak, på en sådan här "liten" by med närliggande orter blir det ju som så att alla vet vilka alla är och lite utav att alla känner alla...att tända ljus känns lite fjuttigt men är ändå ett sätt att visa sin delaktighet i sorgen och saknaden.


Efter nattens åktur var det ju inte direkt lättare att somna men lyckades väl få i hop åtminstonde 1½ timmes sammanhängande sömn...vet att det är för lite men vad ska man göra? Alternativet att börja ta sömntabletter igen känns inte så frestande kan jag säga...har liksom fått nog utav sådant och får kräk känningar bara jag tänker på att stoppa i mig en sådan...men jag kanske måste gå och lösa ut dem? Har ju insomningstabletter att ta också och dem har jag tagit vid ett par tillfällen då sömnen strulat men de hjälper inte och jag vill inte öka på dosen känns det som innan jag rådgjort med min läkare. Har fått en ny tid på affektiva nu den 26e så jag får ta upp detta med honom då...


I dag ska äldsta guldkornet till frissan för klippning och färg. Hon kommer få bestämma helt själv vilken färg hon vill ha och jag får väl bara hoppas att hon inte väljer typ turkost hår eller något sådant...har man lovat hon ska få bestämma själv så har man ju och pappan är utav samma åsikt så vi får se hur resultatet blir...


I morgonkväll är det ju skolavslutning och jag måste säga att klumpen i magen är ENORM....jag vill gå men vet inte om jag klarar utav det, om det är en så god idé. Så jävla svårt detta....risken finns ju att jag kommer störta ut ur kyrkan och bryta i hop eller något annat....så känsligt är det liksom...


I dag har de sommarfest på förskolan också och sedan har det yngsta guldkornet bara morgondagen kvar där för i höst börjar hon skolan...fy vad tiden går....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards