Alla inlägg den 25 juni 2012

Av AME - 25 juni 2012 22:07

Jamen visst, efter ungefär 1 vecka där det varit rätt så okej så sa det KABANG och man befinner sig nere i skiten igen...barnen hann väl inte mer än att åka till sin pappa föränn jag bröt i hop.
TUR jag ska till affektiva i morgon säger jag bara....fy faaan !!!

 

Av AME - 25 juni 2012 11:21

OJ vad dagarna fullkomligt springer i väg...

Midsommarhelgen är till ända för denna gång.


Midsommaraftonen firades först på medeltidsmarknaden i kälen, en jättemysig marknad med jyckel, lekar, medeltidsbröllop, marknadsstånd med enbart hemmagjorda saker så som tenntrådsbroderier, garner, ostar, kanderade äpplen, brända mandlar, smide (en smed fanns på plats och smidde div saker under dagen), kolbullar (SÅKLART!), ett minizoo fanns på plats och givetvis så även min kusin med 2 av hennes alpackor + att de visade upp det de har till försäljning i form utav garner etc....hon hade även med sig sin spinnrock och satt och spann utav egen ull under dagen.
Ja det är en mycket mysig marknad måste jag säga...en som ALLA borde besöka...speciell på något vis!


På eftermiddag/kväll så var jag och guldkornen bjudna till "syrran" med familj på samkväm...totalt var  vi ett 20 tal personer som grillade, åt, en del drack, vi hade femkamp och bara hade det allmänt trevligt...barnen och jag var kvar till klockan var närmare halv 1, då drog vi oss hemöver.


Midsommardagen sovs det ut för barnens del...de vaknade inte föränn vid halv 12.

Vid 16 tiden kom deras pappa och hämtade dom för själv var jag ut med ett par kompisar då på kvällen. Varje midsommardag anordnas det disco på en gammal folkpark en bit härifrån och det är ett ypperligt tillfälle att dansa och träffa på gamla kompisar eftersom det är många utflyttade som är hemma just över midsommarhelgen. 
Kan säga en sak om denna kväll....kan nästan lova att inte blanda vin, cider och öl igen...för huvudet var VÄLDIGT tungt i går!!! Kanske inte så smart utav mig som närmalt inte brukar dricka just utan det händer vid enstaka tillfällen....fick nog utav festande innan jag träffade barnens pappa då jag var ute typ 4 dagar i veckan under en längre period :-( inte bra, inte bra....så då jag träffade barnens pappa och under de år vi hade tillsammans så var jag ut på fest vid 4 tillfällen tror jag.


Ja i dag är det då måndag och vad skall hittas på i dag då tro...barnens pappa fixar ett par saker på min bil i dag så vi står utan bil så jag antar vi kommer bara vara hemma och poa på. Barnen ska sova hos sin pappa i natt också på grund utav att jag ska till affektiva i morgon och kommer att behöva åka redan klockan 8 och det är ganska så onödigt att behöva väcka upp mina guldkorn då så i stället får de sova hos sin pappa och sova ut...det är ju sommarlov och då är det tillåtet att sova ut på morgon.


Affektiva ja...ja där har jag ju en hel del saker jag måste ta upp med min läkare i morgon...för som sagt, det här går inte så mycket längre. Jag behöver hjälp att få ordning på allt och få till detta med sömnen. Nu har jag förvisso lyckats sova rätt ok i 3 nätter men jag vet att det snart kommer bli samma visa igen...men nätter där jag inte sover och all denna oro och annat.


Så jag kommer be om hjälp....och det var det länge sedan jag gjorde...jag har låtsas som allt varit bra...för länge nu.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards