Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Bra dag i går...

Av AME - 6 november 2012 11:03

Måndag i går och det blev faktiskt en bra sådan...


Var hem till min kompis Carina och bubblade ur mig lite utav allt som rör sig inombords just nu, ja vi surrade ju givetvis om en massa annat också så jag surrade ju inte i hjäl henne...nä vi pratade om lite ideer kring inredning och annat.


Efter att ha varit där så åkte jag till min kusin Lise-Lotte och fick bubbla av mig även där, tittade på lite gamla kort, kaffade och pratade en massa...


När jag kom hem så kände jag bara att vilja vara själv, tända ljus och bara vara...och det gott folk är något jag inte känt förut, att vilja vara själv! Men i går kändes det bra att få vara det eftersom det flög mycket tankar genom mitt huvud. Tände ljus, kokade kaffe, lyssnade på musik, la mig ner på soffan med katterna liggandes runtom och bara var...jag lyssnade på en väldig variation utav musik, sånt som gjorde mig glad, fick mig att minnas glada och roliga stunder, musik som gjorde mig ledsen och fick mig känna saknad och sorg, musik som påminde mig om det helvete som blev då jag blev sjuk men även musik som fick mig att vilja dansa och sjunga allt vad jag bara kunde...vilket jag också gjorde! Det är nog tur att man bor i hus kan jag säga och att jag var själv hemma för jag fick världens jäkla dans och sång tokryck!!! Katterna flydde vardagsrummet för en stund men återvände sedan.....


Innan jag la mig så låg jag en stund på spikmattan som jag fick då jag fyllde år, är rätt oskönt att ligga på den men efteråt blir det ju så skönt...hade lite svårt att varva ner så det tog lång tid innan jag somnade. Är ju oftast då när man ska lägga sig som det poppar upp en massa funderingar...men jag lyckades väl somna där strax efter 2 någon gång.


Vaknade 20 över sex utav världes jävla panikångestattack, fick inte åt mig någon luft och hjärtat skenade...drar mig dock till minnes utav att jag drömde något väldigt otäckt i samma stund som jag vaknade så det kan ju ha berott på det...oavsett så var detta ingen bra start på dagen MEN jag ska försöka att inte påverkas negativt av detta nu då känslan inombords är så "god"...utan jag HOPPAS jag kan känna av detta positiva ett tag nu i stället.


Så snälla, låt mig få ha kvar detta!!!


I dag kommer jag få lite ved hemlevererad och i samband med det får jag trevligt besök :)

Vet dock inte när under dagen han dyker upp så det blir till att hålla sig hemmavid hela dagen...


I kväll är det gospelövning men jag vet ärligt inte om jag ska åka, får se hur det blir med den saken...


Nu ta tag i dagen, har massa tvätt att sortera upp, vika och ta reda på...sedan kanske jag tvättar undan lite sängkläder också...något jag inte gör så ofta utan tvättar typ då jag nästan inte har några rena bäddset kvar...och nu är det dags. Alltså är det en hel del sängkläder att tvätta....blöh!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards