Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Älskar ju detta m körsång, men...

Av AME - 8 november 2012 16:54

Jag älskar ju detta med gospelkören och att sjunga ger en ju verkligen glädje, men nu har jag suttit och funderat litegrann...har varit med i kören i många år nu och under alla dessa år har det enbart varit samma och samma människor som fått göra solonummer och då i samma låtar som de sjungit solo i förut.
Jag vill också sjunga solo, eller i alla fall få prova på att göra det...och jag tror säkerligen att många andra i kören skulle kunna göra vissa solopartier minst lika bra (om inte bättre!) än de som gjort och gör dom nu.


Har varit med i andra körer under årens lopp och där har nog samtliga medlemmar lyfts fram och fått prova på solosång och i bland överraskas man av vilka otroliga röster en del har...många utav dem försvinenr ju i själva körsången men då de fått möjlighet till solopartier har man fått gåshud många gånger...så jag tycker det är synd att våra körledare inte lyfter fram fler personer i kören och tänker till lite...för vad händer vid en koncert om en solist blir sjuk? Stryker man bara den låten då eller tar de solosången själva?


Både jag och andra har påpekat detta för körledarna men....jaaa, jag vet inte....än är det samma och samma...


Kanske löjligt att fundera så här men i bland känner jag bara för att lägga ner eller söka mig till någon annan kör där det blir variation på alla möjliga plan och där man har möjlighet att få utvecklas...så den fundering som råder just nu är alltså att antingen sluta i gospelkören, fundera på att börja i någon annan kör eller så biter man i hop och fortsätter bara för att det ju faktiskt är kul att sjunga?!


Jag älskar ju kören, mina kör kamrater och körledarna är både underbara och duktiga men jag saknar lite variation nu känner jag...känns....trist liksom :(


Finns ju ett alternativ till gospelkören och det är att gå med i kyrkokören men jag vet inte....då blir det i så fall inte i stöde (där gospelkören också håller till) utan det blir i så fall i fränsta....men jaaa....jag tror nog kanske att jag kör på med gospelkören i alla fall, trots allt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards