Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Att komma till insikt kan göra ont...

Av AME - 14 november 2012 10:28

I går då jag skrev mitt senaste inlägg, strax före 21, så kändes allt rätt okej...


Så kom jag för mig att jag skulle sätta mig ner och skriva lite men det blev inte så mycket skrivet, i stället började jag läsa igenom dikter och annat som jag skrivit och DÄR sjönk jag!

Då jag läste de dikter och sånt som skrevs då jag var sjuk så var det som att känslomässigt återuppleva allting igen vilket ju givetvis resulterade i världens jäkla panikångestattack...och en jobbig sådan!

Men jag tog mig genom den och fortsatte läsa sånt som jag skrivit om barndomen och uppväxten...jamen då brast det åter igen när minnesbilder dök upp till de texter jag gjort.

SEN läste jag igenom allt jag skrivit om och till min "nyfunne vän" och där...jaaa, där gick jag väl smått sönder kan man väl säga.


Jag har ju försökt hålla tillbaka det jag känner och inte liksom "tillåtit" mig riktigt känna mer än att jag gett utlopp om detta i just ord...så i går då jag läste vad och hur jag skrivit så uppdagades det på ett helt annat sätt hur jäkla mycket jag tycker om honom...det slog mig hur innerligt och djupt!


Jag överväldigades där en stund och sedan skulle jag ju rannsaka mig själv också i allt detta...men jag kom fram till att det är så här det är, det är så här jag känner...sen kom jag ju till insikt att detta är ju enbart från min sida. Han har ju sitt hjärta hos en annan fortfarande och jag vet ju innerst inne att det ALDRIG kommer att bli något mer än just vänskap mellan han och mig...något jag ju egentligen vetat hela tiden men i går gjorde det ont att tänka så.


Som hela tiden vi känt varandra så har jag varit ärlig mot honom i detta också så han vet hurdan min kväll och natt varit tankemässigt och känslomässigt. Nu är det ju bara att hoppas att detta inte förstör något utav den vänskap vi har...som jag håller så dyrbar och som betyder så mycket. Det skulle liksom vara rätt typiskt mig om det blev så och i detta fall skulle jag inte förlåta mig själv om jag förstörde detta....men jag fick som svar att det inte förstör något som är mellan oss så jag får väl hoppas att det fortsätter som det gjort....vår fina vänskap.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards