Alla inlägg den 13 december 2012

Av AME - 13 december 2012 22:49

Till morgonen intogs frukosten framför teven till luciamorgon på teven och sedan åkte guldkornen med bussen till skolan.


Halv 9 var det så dags för oss föräldrar med barn i förskoleklass och i 5e klass att inta matsalen för årets luciafirande på skolan och i år blev det väldigt speciellt då man hade BÅDA töserna med i tåget <3

Blödig som man är så lyckades ju en utav sångerna de framförde få tårarna att falla för det var så otroligt fint...heller HELA LUCIAFIRANDET med ALLA sånger var ju vackert men just "himlen i min famn" som tjejerna i 5e klass sjöng fick det att svämma över och där spreds VÄRME i hjärtat!


Efter framförandet så var det fika i matsalen med kaffe, lussebullar och pepparkakor samt surr med både föräldrar och barn....sedan så hade barnen fortsatt skoldag och vi föräldrar åkte hem igen.

Var hem till "lillsyrran" och satt där och surrade av en stund och dit kom även kusin. Efter det att jag varit där så åkte jag hem till en annan kompis och satt där en stund och drack kaffe och surrade.....det finns ju som sagt en hel del att surra om nu så det ventileras, funderas och tänks.


Var till fränsta på ICA och handlade samt spillde i lite bensin i bilen...blev yvungen att pumpa däcken igen också, verkar ha pys på 2 utav dom så jag antar att det kommer vara så att man får åka och pumpa upp dom med jämna mellanrum nu :-(....måste faan försöka köpa nya vinterdäck här efter julen för inte nog med att de pyser, de är rätt usla också!


Kasslergryta med ananas och ris stod på dagens meny...och den blev faktiskt rätt lyckad.

Men jag kan ju säga som så att det blir jääääkligt mycket gryta utav en rätt liten bit kassler....så nu blir det en dag med rester här i helgen faktiskt eftersom det blev kvar både från gårdagen och i dag.


Barnen var rätt så trötta nu då de la sig förut i kväll. Yngsta tösen somnade väldigt snabbt och likaså den äldsta....5 minuter MAX tog det så sov dom.

I morgon är det fredag och det innebär ledig dag för yngsta guldkornet men skola för det äldsta.

Äldsta guldkornet ska följa med en kompis hem efter skolan i morgon och sedan hämtas på kvällskvisten så yngsta guldet och jag får en hel dag bara hon och jag...några direkta planer för dagen har vi inte mer än att vi måste åka och införskaffa 3 stycken presenter till helgens kalas som hon är bjuden på. Sedan är vi inne på en liten om möblering i vardagsrummet så vi kanske hjälps åt med det efter vi handlat presenter...


Nu när det blir kväll så  sätter ju detta med funderingar i gång och så även denna kväll...det är ganska mycket sådana nu, gällande en hel del faktiskt....och när man är och alltid har varit en funderare och tänkare så kan det faktiskt nästan bli FÖR MYCKET i bland...och ungefär där befinner jag mig just nu, att det börjar bli FÖR mycket att fundera på SAMTIDIGT...skulle nog behöva ha antingen en totalrensning eller något sånt både vad gäller tankar, funderingar, känslor och minnen tror jag...


God natt säger jag nu....fast sömnen lär nog dröja på sig ännu ett bra tag till här skulle jag tro.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards