Alla inlägg den 19 december 2012

Av AME - 19 december 2012 22:41

Har suttit och funderat lite nu i kväll om jag ska ta och byta färg på håret igen.


Har ju haft mitt naturligt blonda nu ända sedan i våras med inslag av rött i luggen men nu känner jag för att byta färg....så här många månader var det nog länge sedan jag haft samma färg, har ju varit lite utav en kameleont tidigare och har haft alla möjliga kulörer på håret.


Frågan är bara HUR jag ska färga....jag älskar ju färger och vågar nog prova det mesta MEN....då man är ljusblond i grunden så är det ett helsike att hålla efter utväxten (måste färga var 5e vecka typ) om jag byter färg, så ska jag behålla det blonda men byta kulör i luggen bara och/eller ev göra "dipdyed" i topparna?

Gör jag det kan jag köpa en tub med färg som räcker lääääänge och behövar bara fräscha upp de partierna vid behov.


HMMMM...jaaa, problematiskt detta hör ni! ;-)


Av AME - 19 december 2012 15:08

Känner mig väldigt enformig nu då jag skriver att det inte blev mycket till sömn denna natt heller....sovit korta stunder och bara drömt en massa tok och hemskheter även denna natt, förstår inte vad allt detta vill säga mig.

Att vakna upp halvt förstörd och gråtande är inte så jäkla kul, att vakna upp illamående med ett tryck över bröstet av panik är inte heller så roligt...men men...så har det i alla fall varit i natt.


Tog mig en promenad över till affären för att posta mina julkort (ja jag vet, i sista stund!) och sedan så var jag på skolan en liten stund och hälsade på det yngsta guldkornet. De hade kort dag i dag så det blev ju ingen lång stund och det äldsta hade dans så henne blev det inget besök alls hos. I morgon är det sista dagen innan jullovet så då kanske jag gör mig en sväng till skolan igen och umgås lite med äldsta guldet....och det yngsta med.

Det är det som är så fint med dessa småskolor, att man kan komma och gå i klasserna och verkligen vara med sina barn och deras klasskompisar.


5 dagar till julafton och julångesten är kännbar kan jag säga...men jag får se det som vilken dag som helst och inte tänka på att det är julafton så går det nog ändå.

Jag har ju lite alternativ att ta till om det inte skulle bli bra men jag hoppas bara kunna vara....


Sitter nu här vid köksbordet och dricker en kopp kaffe och äter en bit coklad och i kökspannan sprakar det utav granveden...försöker finna njutning och avkoppling i nuet men det går inte så jättebra.

Har tänt ett ljus framför mig och försöker sitta och titta in i dess låga och bara vara men hela tiden fladdrar tankarna...och det är mycket och många tankar som rör på sig kan jag säga. Om lite allt möjligt...


Jag hoppas bara på att kunna få finna ro och frid någon gång igen i livet...att jag kan få känna ett lugn inombords åter igen och jag kan få skratta och le och verkligen mena det.

Är det för mycket att önska tro.....ja , kanske.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards