Alla inlägg den 28 december 2012

Av AME - 28 december 2012 20:13

Var i väg en sväng här på eftermiddagen och hälsade på 2 utav mina kusiner...först åkte jag till Stöde och hälsade på kusin Katarina och satt där och pratade en stund och sedan åkte jag till kusin Lise-Lotte och hälsade på innan jag styrde kosan hemåt.


När jag kom hem så gick luften ur mig helt fullt och totalt!
POFF....sa det, typ...och jag bara sjönk i hop ungefär som en blöt fläck.

La mig på soffan och lyssnade på lite musik...sån  musik som har betydelse i mitt liv...sån musik som får känslor att svalla och minnen att blomma upp...musik som fick mig att gråta. Och gråta var faktiskt det som jag behövde för det kändes något "lättare" efteråt...tårar behövs få fällas i bland.


Jag ska erkänna att jag känner mig fruktansvärt ensam de gånger det blir så här. Tänk vad skönt det hade varit att ha kunnat fått luta sitt huvud emot någon och berätta hur det kännts...att det hade funnits en annan människa att vända sig emot och prata med...en annan människa som lyssnat och sett.

Jaaa, känslan av ensamhet är ingen bra känsla....


Nu blir det till att kolla på "på spåret" och sedan blir det nog troligtvis en tidigkväll...blev nämnligen inte så mycket sömn i natt som var. Hrmm...
I morgon skall det göras lite julköttbullar och janssons...jag och barnen ska ju som sagt ha vår julafton på nyår så det skall fixas. Förra året blev köttbullarna supergoda och jag hoppas att jag nu kan lyckas lika bra även i år...
Ska inte ha så där jättemycket julmat utan det blir ägghalvor, sill, janssons, köttbullar, prinskorv, julkorv, potatis, vitsås och pålägg + bröd...ska införskaffa en julskinka också också blir det en nyårs/jul tårta efteråt.

Ja det blir nog bra ändå detta...även om vissa saker inte känns så där jättebra angående detta med julklapparna :-(




Av AME - 28 december 2012 13:42

Och vad ska man säga...det är VÄLDIGT tudelat allting just nu.


Dels har jag världens ångest över julfirandet med barnen eftersom det dök upp en oväntad räkning som gjorde att jag inte kunde köpa några julklappar just och det får mig att känna mig så USEL!

Jag vet att  barnen blir glada över vad än de får MEN jag önskar jag kunnat ge dom något utav det som de önskat sig allra mest i alla fall...men men, jag får väl ta tjuren vid hornen och förklara för dem hur det ligger till. De vet ju förvisso att mamma har dåligt med pengar nu då saker är som de är men denna räkning hade jag faktiskt inte räknat med och det var ingen jag kunde vänta med heller (ringde och frågade)...


Men sedan sitter jag ändå med ett halvt leende på mina läppar också för trots allt elände, all ångest och alla dessa tårar så finns det ändå saker som glädjer i livet också...det händer saker i  mitt liv och så länge som saker och ting känns bra så är nog detta något bra just nu :-) eller vad man ska säga...haha, hrrmm! 


Ska åka och hälsa på bästa kusin Lise-Lotte nu här på eftermiddagen, var nu för många dagar sedan vi träffades sist nu...och då det gått för många dagar så känner man bara att "nää, nu måste vi ses" så hon skulle höra av sig sedan då de kommit hem och då tar jag och försöker halka mig i väg med "Pugh"...lite gruvsamt dock då jag sneglar på termometern och ser att den står på -0.5 grader just nu vilket nog kan betyda att vägarna är hala nu...och mina däck är ju långt från de bästa som sagt :(


Uffs....


Sitter lite på aga också nu kan sägas...gjorde en liten beställning på nätet här före jul som innehåller varsin sak till barnen och jag bara HOPPAS nu då att det hinner komma i dag eftersom vi ju faktiskt firar vår lilla jul här på måndag...så MÅTTE det "blippa till" i mobilen snart att jag kan åka och hämta det. Det blir ju då någon liten sak till åt dem i alla fall....så det MÅSTE komma!!! Inget märkvärdigt men ändock något...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards