Alla inlägg den 24 december 2012

Av AME - 24 december 2012 20:11

Äldsta guldkornet ringde förut i kväll efter det att de hade öppnat sina julklappar och att få höra hur glatt ens barn är värmer mammahjärtat...äldsta tösen hade ju bla önskat sig en bärbar dator och det fick hon nu utav sin farmor, farfar, pappa och hans nya. Hon var så glad att hon sa att tårarna kom....ÄLSKADE GULD!!!


Önskar att jag nu bara hade möjligheten att ge henne något av de andra "lite dyrare" sakerna som hon önskar sig men då man står själv och bara får sjukpenningså finns det inga möjligheter till det...men jeg vet ändå att barnen kommer bli glada över vad än de får men jag önskar....

Kunde jag så skulle jag ju ge dem allt de ville ha....eller näe, det skulle jag inte göra kanske men de skulle i alla fall kunna få något utav det som de önskar sig allra allra mest. Men jag är ju glad ändå att de övriga har möjligheten att ge dem något utav det...


Själv har jag bara inskaffat några små klappar till guldkornen ännu eftersom jag ju ska åka ner och handla dem här i veckan (troligtvis fredag) men jag sitter och gruvar mig väldigt från att åka eftersom mina vinterdäck är så dåliga...får se om jag kanske kan få låna någon annans bil då jag åker ner för jag vet ärligt inte om jag vill ta min egen bil och slira runt i rondellerna etc. Och så som det nu snöar och skall komma att snöa så...näe...måste försöka låna en bil :-(


Hade inte tänkt slå på teven något i dag men gjorde det i alla fall nu på eftermiddagen och just nu kollar jag på programmet "oh helga natt" på tv4...direktsändning från torget i Örebro. Julmusik och artistuppträdanden ch jag har lyckats gråta till 2 sånger redan...och lär väl hinna med att gråta med en eller ett par till innan det är slut.

Vet ju att de kommer att sjunga min absoluta favoritlåt, Oh Helga Natt, och tro vem av artiserna som kommer sjunga den i år då? Ja det spelar nog ingen roll egentligen för jag gråter alltid till den låten...till och med då vi framfört den i kören.


En annan låt som blivit väldigt speciell för mig sista månaderna är "koppången"...speciellt då den framförs aukustiskt...har tyckt om den låten länge länge men nu mest utav den anledningen att finaste T spelat den på fiol ett par gånger för mig, att de framförde den på julkoncerten vi var på samt att han spelade den på pubkvällen i lördags och tillägnade den till mig...han vet att den betyder mycket för mig så jag blev väldigt glad och överraskad att han valde att spela den där och då...


Lyssna, blunda och njut!!!


Av AME - 24 december 2012 14:38

 


Snöflingor stora som "lapp handskar" faller ner från skyn och det är julafton...i vanliga fall hade jag glatts över denna då det skall vara så här då det är julafton, men i år är det som sagt annat.


Första julen utan barnen sedan separationen och ensam dessutom...om 20 minuter är det kalle anka på teven men jag tänker inte ens slå på teven i dag känns det som. Har suttit och lyssnat på lite julmusik i hopp om att få känna någon form utav ro, frid och julkänsla men jag bara gråter...till och med till "hej tomtegubbar"!?!


Nåväl, i lördags så var jag i väg ut på en trubadurkväll i grannbyn men det var väl inte så hävt men musik är alltid trevligt och sedan att det var min fina vän T och en kompis till han som spelade gjorde det hela bra. Jag lyssnade och njöt...dock har det ju hänt saker mellan min fina vän T och mig, som säkert några listat ut? MEN jag hoppas vi är och kommer förbli vänner och jag ser honom fortfarande som den finaste T. Vi har inte haft någon möjlighet till att prata med varandra på ett tag men jag hoppas vi får chans till det här efter helgerna för det finns vissa frågetecken och annat från min sida för att vår vänskap skall kunna funka och vara så nära som vi varit hittills.

Kändes dock lite i hjärtat då jag klev in där på "krogen" och såg att han hade med sig sin sons mamma men det gick det också...hälsade på henne och pratade litet så...men det är helt klart att vi behöver prata om saker och ting.

Min fina, fina, FINA vän!


Pratade rätt  såmycket med hans spelkompis och det blev en mycket trevlig kväll som slutade först på söndagmorgonen då han styrde kosan hem till sitt, vi 2 träffades en gång i augusti hemma hos så vi kände ju varandra och har haft lite kontakt via facebook ett par gånger sedan dess.

Slängde i väg en "tokförfrågan" till honom i fredagskväll där jag frågade om vi skulle träffas, fråga mig inte vad som flög i mig men vad faan...livet skall väl levas?!


Är ju en människa med stort behov av närhet och när någon kan ge en lite närhet så är väl inte det fel?

Och nu menar jag närhet alltså....

Närheten till/med en annan människa är faktiskt det jag saknar mest nu då jag inte lever i något förhållande.

Allt annat kan liksom vara , men just närheten är något som saknas...och denne person kunde ge mig sin närhet.
Det finns det flera som kan göra iofs men på något vis skall det ju kännas bra och okej att vara nära en annan människa också....och det gjorde det.


Om vi träffs något mer får tiden utvisa, han har dock frågat om jag är hemma här i mellandagarna så...

Känns ju okej på den biten iaf...


I morgon, juldagen, så kan det nog tänkas bli utgång för mig.

Dels så är det lite utav nostalgidisco som en förening i grannbyn anordnar och det kan bli riktigt trevligt...det är ju så att i sådana här små byar så känner ju alla alla och då man sammanstrålar brukar det kunna bli riktigt kul.

Annars har en kompis i Ånge frågat om jag vill följa med ut på disco där men jag vet inte...då tror jag det är trevligare på föreningens tillställning faktiskt....så jag HOPPAS nu bara att jag tar mig i väg dit, eller iaf på nåt...så jag slipper sitta hemma och mögla!


Måste ju ut bland folk!!!


Nu en kopp kaffe och nån torr bulle....god jul!





Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards