Alla inlägg den 30 december 2012

Av AME - 30 december 2012 23:29

I dag blev huset levande åter igen för några dagar fram över...mina älskade guldkorn kom till  mig i dag :-)

De har nyss lagt sig i sina sängar och mammahjärtat bara svämmar över utav kärlek till dessa 2...


I dag har det varit en bra dag nästan hela dagen bortsett från att jag kände ett stygn utav saknad en stund på förmiddagen då jag lyssnade på musik. Saknad efter männiksor som har fått betydelse i mitt liv, fina människor, underbara människor...människor som jag inte träffat eller pratat med på länge och även saknad efter människor som inte längre finns i livet.

Saknad kan göra oerhört ont kunde jag konstatera...speciellt den där saknaden som är så stark då "någon fattas en" på ett eller annat sätt. För så är det ju....vissa människor sätter extra starka avtryck hos en...


Men så kom ju barnen och jag lade saknaden åt sidan...


Vi tog och bakade bullar då de kom och sedan fick vi besök utav "lillsyrran" med make och tös....vi åt middag tillsammans och satt och pratade i några timmar. Yngsta guldkornet och deras tös lekte och stökade på och ett tag så skrattade de så hjärtligt inne i vardagsrummet och just DÅ kände jag hur hela huset verkligen levde...att det fanns LIV i huset!!


Då "lillsyrran" m familj åkte hem till sig så satte jag och barnen oss ner i soffan och slog i gång en film som vi kikade på och nu ligger de tu som sagt i sina sängar...i  morgon firar vi "nyårsjul"...tyvärr blir det ju kanske inte riktigt så som jag ville att den skulle bli men den blir ju ändock.

Vi kommer att äta lite julmat och mina föräldrar kommer att komma hit och äta, en tårta ska vi också göra till "efterrätt" är det tänkt...vi kommer med andra ord gotta oss riktigt ordentligt hela dagen i morgon....från morgon till kväll...och OM vi orkar kan det nog bli färsk ananas, glass, grädde, bananer & maränger + chokladsås till 12 slaget (om vi är vakna så länge...)


Jag hoppas det blir en bra dag trots att den nu inte blir så som jag har velat att den skulle bli....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards