Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Ny Vecka...

Av AME - 2 april 2012 14:23

Sovit väldigt oroligt i natt och har nyst och snorat om vart annat, har gjort slut på en toarulle med snytpapper i natt för ju mer jag snöt mig desto mer nös jag och ju mer jag nös desto mer snor kom det...haha!
Vänster öra verkar det som om det värkt hål på nu, hade jäkligt ont ett tag under natten, nästan så där outhärdligt ont att man inte riktigt vissate hur man skulle ligga, och då jag vaknade så hade det runnit en hel del ur örat + att jag har kunnat topsa ur en hel del också.


Äckligt va ?!? 


Så det är ju inte ett lika stort tryck i det örat nu tack och lov men ont är det...utav tidigare erfarenheter utav detta med öronvärk så vet jag att det inte är någon idé att springa till vårdcentralen med detta eftersom detta är något som läker utav sig själv och så länge det är hanterbart så undviker jag gärna allt vad pennecillin heter. Sen finns det ännu en anledning till att jag gärna undviker pennicillin, sedan jag gjorde min gbp så har den haft en tendens att korka i hop totalt de 2 gånger jag fått pennecillin sedan jag gjorde den och det har varit allt annat än kul för jädrar i min lilla låda vad magen gjort ont.


Släpade mig i väg på utvecklingssamtal på yngsta dotterns förskola i alla fall klockan 13. Det var sista utvecklingssamtalet innan skolstarten och det ville jag ju gärna vara med på för att se och höra vad de skriver om henne i överflytten. Som förälder blir man ju så stolt då man får höra om sitt barns utveckling, personlighet och färdigheter...vi har en liten "Kajsa Kavat" som håller reda på allt och alla och vill alla väl  


Pratat med exet om detta med påsklovet och att barnen gärna vill åka på himlabadet och teccnichus och det ser så klart ut som om att det inte kommer att kunna bli något av med det eftersom han anser att barnens sparade pengar inte skall röras för fem öre så nu kommer det väl bli som så att de får vara hos honom hela lovet så kan "lyckliga familjen" hitta på en massa med barnen då i stället...jamen du har väl kunnat lagt undan pengar lär säkert somliga utav er tycka...ja vaddå, vilka pengar då? Om man har en sjukpenning på drygt 9000 och en massa skulder så som elräkning, försäkringar, ved, banklån, skulder, mat, hygienartiklar etc....hur mycket tror ni det blir kvar att spara då? Inget i nuläget...den dag jag lyckas få mig ett jobb igen...ja då kanske det kan finnas ett lite utrymme till sparande.


Men från nu ska jag aldrig fråga om någonting...blir bäst så.


Sitter och inväntar hjärtat nu som skulle kika in en sväng efter jobbet för att hämta sina arbetsskor. Har slagit i gång lite kaffe så vi kan sätta och och fika och prata lite då han kommer...måste komma i gång då det gäller detta att prata och nu finns det återigen en del att prata om... 

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

3 april 2012 07:50

Jag måste bara få skriva lite om detta med ekonomin.
Du har nämnt tidigare att din pojkvän har lånat mkt pengar av dig.
För det första hade du råd att låna ut verkligen?
För det andra KRÄV tillbaka pengarna nu!

Jag tycker inte han verkar vara nåt att hänga i julgranen om jag ska vara ärlig. Jag tror han får dig att må sämre & det är ju inte meningen i ett förhållande.
Han ställer inte upp för dig & du måste tjata om kärlek & uppmärksamhet. Det är inte meningen att det ska vara så.
Du som verkar vara så sårbar redan som det är. Det blir ju värre med ett sånt förhållande.
Inget ont menat.

Du borde ha en riktig MAN som har växt upp & som kan ta hand om dig & dina barn så som en man tar hand om sin familj.

Sen så vet jag att allt kan kännas omöjligt. Det går inte att göra förändringar ÖHT. Men det går om man verkligen vill.
Allt går.

Du borde göra stora förändringar i ditt liv. Nytt boende, nytt jobb, ny man. Nya tankar.

AME

3 april 2012 16:11

Vid det tillfälle han lånade pengar utav mig hade jag den möjligheten och jag har krävt dessa pengar LÄNGE men inget händer...tom hans föräldrar vet om detta men de verkar inte heller bry sig nämnvärt?!

Visst skulle jag behöva förändringar i mitt liv men när det gäller boendet så finns det inget annat alternativ än det jag har nu då det är absolut det billigaste alternativet och med skulder så har man ingen möjlighet till hyresbostäder i dagens läge tyvärr.
Nytt jobb, jaaa...jag har sökt 38 jobb nu på 1 års tid utan att ha fått något och det trots att jag har både utbildning och låååång erfarenhet, god omdömen från arbetsplatser jag varit på men.....ja, jag kan ju inget annat göra än söka det jag kan söka...
Ny man....ja sånt är svårt då det finns känslor...tankar...ja dessa arbetar jag med ständigt men det känns som jag står still tidvis...i bland kan jag känna "nu jävlar" men så kommer dessa dalar då jag bara faller i allt....
Får se vad som händer i livet....just nu är det som det är....många runtom säger att jag skulle kunna må mkt bättre om jag hittade rätt i livet....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards