Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Det blev en jobbig dag detta...

Av AME - 12 juni 2012 23:02

och enbart utifrån rubriken att döma lär det ju finnas de som tänker "suck"...men så GÖR DET DÅ, sucka på !


Natten som var bjöd i alla fall inte på just någon sömn alls, somnade till i 2 omgångar och sov väl 20-25 minuter båda gångerna...utöver det, ingen sömn alls! Men men, sova får man ju göra tids nog...


I dag var äldsta guldkornet i väg till frissan så numera har jag en gyllenblond dotter med 3 tunna slingor i häftiga färger. Hon blev lite missnöjd dock över att håret blev så kort men frissan var tvungen att klippa bort nästan 8-10 cm eftersom det var så pass slitet...hon  blev så fin mitt älskade guldkorn.


Halv 3 var det sommarfest på yngsta guldkornets förskola...hennes sista sommarfest och dag på förskolan eftersom hon går på sommarlov från och med i dag och sedan börjar hon ju i skolan våran stora lilla tjej.

Blev väldigt jobbigt vid 2 tillfllen där på sommarfesten då saker givetvis kom över mig och jag var tvungen att gå och låsa in mig på toan och kräkas pga kaosen inom mig. Det blev dels jobbigt pga hennes pappa var där och sedan då man kollade på alla foton och teckningar hon fick med sig från förskolan från det att hon började då hon var 1 år och fram tills nu....jaa, jag både kräktes och grät där inne på toan.


Så sedan dess blev det en mycket jobbig eftermiddag och kväll...känslomässigt...och jag kan efter dagens reaktioner säga att jag just nu känner det som att jag nog inte fixar morgondagens skolavslutning...om detta var reaktionen då det bara var barnens pappa, hur blir det inte då med honom, mitt utbyte och de andra? Och i kyrkan, vart tar man vägen då när den är fullsatt och man sitter mitt i smeten?

Nej, ni får tycka jag är fånig, idiotisk eller fjantig eller vad ni än tycker...så jag vet inte hur det blir.


Äldsta guldkornet (som har sin avslutning i morgon) såg hur jag reagerade i dag och förstår om jag inte kommer i morgon, hon sa till och med "men pappa kan filma i så fall om du inte kan komma".....men jag VILL...men efter dagens reaktion....jaa, jag vet inte...


När jag kom hem från sommarfesten brast allt för ett tag och känslor av ledsamhet, förtvivlan, sorg, hjälplöshet, ensamhet och ilska kom upp...tog bilen och åkte upp på apoteket för att lösa ut en utav mina mediciner emn tror ni den fanns hemma på apoteket? Näe....så jävla typiskt alltså för jag hade verkligen behövt den!!!

Fast kanske var det tur också....


Nu i kväll var jag också och besökte "ängla Annika"....satt en stund och pratade där hos henne. När jag sitter där vid hennes grav händer en smått märklig sak...vad som hände behåller jag inom mig men jag hörde åter igen ordet "styrka"...jag vet att du lyssnade då jag var hos dig Annika, önskar bara jag kan komma att få svaren med tiden....saknar!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards