Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Spik i foten...

Av AME - 21 juni 2012 23:53

När guldkornen är hos mig så blir det inte lika flitigt skrivet i bloggen, kanske beror det en hel del på att vi aktiverar oss med annat än det jag gör då jag är själv + att jag då inte får lika mycket tid till att känna efter allt det tankarna ger....


Vi har väl mestadels hållt på fixa vidare med deras sovrum uppe så nu har dom varsitt rum äntligen...fortfarande är det ju inte helt klart då det är saker som ska gås igenom och sorteras men sängarna och möblerna är på plats i deras båda rum...resten är liksom bara plock.


I går kväll skulle vi vara ute och plocka i hop lite på gården då det skedde en olycka som gjorde att jag fick åka med äldsta guldkornet till akuten...hon lyckades nämnligen kliva rakt på en planka där det satt 2 stycken långa spikar. Hon gallskrek givetvis och jag blev livrädd men som förälder måste man ju behålla lugnet. Som tur var hade jag mobilen på mig och kunde ringa efter barnens pappa som fick komma och såga utav brädan så nära foten han kunde + hjälpa mig in med guldkornet i bilen. Anledningen till att jag ringde honom i första hand var ju så klart lillasyster eftersom hon ju blev yvungen att få åka till pappa då jag blåste ner med storasyster till sjukhuset.
I bilen ringde jag sjukvårdsrådgivningen som meddelade akuten att  vi var på väg in så det gick rätt snabbt allting då vi kom dit...akutmottagningarna vill ju gärna bli meddelade i förväg om man kommer in med egen bil och inte ambulans så.


Äldsta guldkornet var så oerhört stark måste jag säga, hade det varit jag hade jag nog gallskrikit hela vägen ochgråtit och ojat mig men hon var så stark...nästan lite för stark kan jag tycka.


Efter att ha klippt sönder foppatoffeln hon hade på sig kunde de konstatera att det var bara 1 utav spikarna som gått genom foten och den andra hade gått precis mellan lilltån och ringtån....men 1 spik i foten gör nog så ont, speciellt då det sitter en plankbit kvar som tynger hela tiden. Gumman fick smärtstillande och sedan fick vi åka till operation för en snabbsövning då de skulle rycka ut spiken/brädan och tvätta. Det hela var klart på 5 minuter efter det att hon blivit sövd...stelkrampsspruta gavs också ska hon äta herracillin i 10 dagar a 3 tabletter nu + att  vi ska hålla koll på "hålet" och se så det inte blev fult runtom etc.


Detta var hennes första besök på sjukhuset och någonstans så tyckte hon nog det var rätt spännande för då hon höll på vakna upp ur narkosen och var lite så där halvgroggy så sa hon "det här vill jag göra igen mamma"....hahaha, då var jag tvungen att fnissa.


Vi blev kvar på barnkliniken över natten då läkaren ville kolla på "hålet" innan han gick hem nu i morse och sedan skulle det skrivas recept och annat så vi var inte hemma här föränn vid 4 tiden nu i eftermiddags...


Direkt då vi kom hemringde jag barnens pappa så då kom han med lillasyster också, som hade väntat och varit orolig över storasyster och hennes spik i foten. ÄLSKAR mina barn för de är så omtänksamma mot varandra.


Så kontantan av det hela är att det gick bra trots allt...hon haltar och är lite svullen och öm men det är inte så konstigt, det gör nog alla som fått en spik genom foten.


Nu ska här försöka sovas för i morgon är det midsommarfirande....natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards