Direktlänk till inlägg 24 december 2012

Värmer i mammahjärtat...

Av AME - 24 december 2012 20:11

Äldsta guldkornet ringde förut i kväll efter det att de hade öppnat sina julklappar och att få höra hur glatt ens barn är värmer mammahjärtat...äldsta tösen hade ju bla önskat sig en bärbar dator och det fick hon nu utav sin farmor, farfar, pappa och hans nya. Hon var så glad att hon sa att tårarna kom....ÄLSKADE GULD!!!


Önskar att jag nu bara hade möjligheten att ge henne något av de andra "lite dyrare" sakerna som hon önskar sig men då man står själv och bara får sjukpenningså finns det inga möjligheter till det...men jeg vet ändå att barnen kommer bli glada över vad än de får men jag önskar....

Kunde jag så skulle jag ju ge dem allt de ville ha....eller näe, det skulle jag inte göra kanske men de skulle i alla fall kunna få något utav det som de önskar sig allra allra mest. Men jag är ju glad ändå att de övriga har möjligheten att ge dem något utav det...


Själv har jag bara inskaffat några små klappar till guldkornen ännu eftersom jag ju ska åka ner och handla dem här i veckan (troligtvis fredag) men jag sitter och gruvar mig väldigt från att åka eftersom mina vinterdäck är så dåliga...får se om jag kanske kan få låna någon annans bil då jag åker ner för jag vet ärligt inte om jag vill ta min egen bil och slira runt i rondellerna etc. Och så som det nu snöar och skall komma att snöa så...näe...måste försöka låna en bil :-(


Hade inte tänkt slå på teven något i dag men gjorde det i alla fall nu på eftermiddagen och just nu kollar jag på programmet "oh helga natt" på tv4...direktsändning från torget i Örebro. Julmusik och artistuppträdanden ch jag har lyckats gråta till 2 sånger redan...och lär väl hinna med att gråta med en eller ett par till innan det är slut.

Vet ju att de kommer att sjunga min absoluta favoritlåt, Oh Helga Natt, och tro vem av artiserna som kommer sjunga den i år då? Ja det spelar nog ingen roll egentligen för jag gråter alltid till den låten...till och med då vi framfört den i kören.


En annan låt som blivit väldigt speciell för mig sista månaderna är "koppången"...speciellt då den framförs aukustiskt...har tyckt om den låten länge länge men nu mest utav den anledningen att finaste T spelat den på fiol ett par gånger för mig, att de framförde den på julkoncerten vi var på samt att han spelade den på pubkvällen i lördags och tillägnade den till mig...han vet att den betyder mycket för mig så jag blev väldigt glad och överraskad att han valde att spela den där och då...


Lyssna, blunda och njut!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards